Csapatunk

Bárnyfelhő Fejlesztő és Terápiás Központ

Tóth Zsuzsa - Bárányfelhő

Tóth Zsuzsa

szakmai vezető, gyógypedagógus, családterapeuta

“2007-ben hoztam létre a Bárányfelhő Fejlesztő Gyermekközpontot és szakmai vezetője vagyok azóta is. Sokszor elmondom, amikor előadást vagy képzést tartok, hogy tanulási problémás kislány voltam. Fontos részem ez a kislány is, amikor a Bárányfelhőt és benne magamat kell bemutatni. Régi iskolatársaim szerint már általános iskolában tudtam, hogy gyerekekkel, gyerekek között szeretnék dolgozni. Nekem csak az rémlik az iskolás éveimről, hogy sosem tudtam, hol tartunk, mi volt a házi, melyik könyvet kell épp kinyitni és emlékszem az érzésre, ahogy görcsösen próbálom előfeszegetni az agyamból a táblánál állva, hogy vajon melyik a számláló és melyik a nevező… Akkor még nem tudtam, hogy milyen fontos úton, milyen fontos cél felé fog elvinni engem ez a tapasztalat. Nagyon szeretek gyerekekkel dolgozni, felnőttként mégsem ezt teszem a munkám nagy részében. Szülőkkel, pedagógusokkal, szakemberekkel beszélgetek a gyerekekről. Segítek megérteni, átlátni azt a világot, amiben a problémákkal, nehézségekkel küzdő gyerek él – mert azt a világot jól ismerem. Ismertem gyerekként és már felnőttként, szakemberként is. Több, mint ezer családdal találkoztam az elmúlt 10 évben. Sokat tanulok és tanítok, dolgozom külsős szakértőként több nagy szervezetnek – de minden mögött, amit ma átadok, ott van az a kislány, akinek ma is gondolkozni kell, hogy melyik a számláló és melyik a nevező, de ott van a felnőtt is, akinek minden nap az célja, hogy egy gyerek se maradjon magára a nehézségeivel.”

Simon Teréz - Bárányfelhő

Simon Teréz

pedagógus, esetmanager

“Pedagógus végzettséggel rendelkezem és több, mint 6 éve dolgozom a Bárányfelhőben. Adminisztratív teendőim mellett munkám fontos részét képezi a szakemberek munkájának koordinálása, a terápiás folyamatok nyomonkövetése, a szülőkkel való folyamatos kapcsolattartás és tájékoztatás. Örülök, hogy egy olyan csapatnak lehetek a tagja, ahol hasonló értékeket képviselve magasszíntű munkával segíthetjük a családokat, kellemes családi légkörben. Számomra a legszebb ajándék az elégedett gyermekmosoly!

Szűcs Enikő - Bárányfelhő

Szűcs Enikő

okleveles pszichológus és pszichológia szakos tanár, szülő-csecsemő/kisgyermek konzulens, családterapeuta jelölt

Gyakorló gyermekpszichológus, integrált szülő-csecsemő/kisgyermek konzulens vagyok. Képzettségeimet konzulensi, gyermekpszichológusi és családterápiás vonalon szereztem. Szakmai tapasztalataimat a gyermekvédelemben (elsősorban nevelőszülői ellátásban elhelyezett gyerekek fejlődésének kísérése, a nevelőszülők szakmai személyiségfejlesztésének támogatása), a gyermekjóléti alapellátásban és a Bárányfelhő Fejlesztő és Terápiás Központban, mint egy rendszerszemléletben a családok megsegítéséért dolgozó gyermekközpont szakmai teamjében való részvétellel szereztem.

Gyermekpszichológusként a legfontosabb számomra mindig a gyermek érdekének figyelembe vétele, az ő támogatása, kísérése, családközpontú és interdiszciplináris szemlélettel, hiszen a gyermek pszichés egyensúlyának a kulcsa mindig a szülőkkel és a velük kapcsolatban álló egyéb szakemberekkel folytatott hatékony együttműködésben lehetséges.

Benedek Judit - Bárányfelhő

Benedek Judit

gyógytornász

“Közel 30 éve foglalkozom gyógytornászként gyerekekkel. A legfontosabb szempont a munkám során, hogy a gyerekek fejlesztése ne a fájdalomhoz, hanem az örömhöz kötődjön. Igyekszem olyan módszereket vegyíteni, amik a magas szakmai színvonalnak megfelelnek, de a gyermek és anya lelkét messze szem előtt tartják. Terápia szemszögéből nagyon fontosnak tartom, hogy a gyermek problémájának és állapotának megfelelően állítsam össze a terápia menetét. Alkalmazott módszereim a Dorne terápiás módszer, gyengéd kötőszöveti, myafascialis technika, kineziotape használat, mozgásfejlődés analitikus fejlesztése, egyensúly fejlesztés, kádas hydroterápia, medencében hydroterápia fejlesztés. Nagyobb gyermekeknél elsődleges, hogy a szigorú szakmai szempontok alapján összeállított terápiát annyira elrejtsem a játékban és a szeretetben, hogy a gyerekek ne terápiás helyzetnek éljék meg. Manapság annyira jó helyzetben vagyunk, hogy rengeteg új és hatékony terápia jön be Magyarországra. Az utóbbi években mindig tanultam valamit, hogy a modern tudományos kutatási eredményeket is ötvözni tudjam a munkámban.”

Berente Ilona - Bárányfelhő

Berente Ilona

tanácsadó szakpszichológus

30 éve vagyok oligofrén-szomatopedagógus gyógypedagógiai tanár, és tíz éve végeztem pszichológusként. Jelenleg családterapeuta jelölt vagyok, és szupervízió mellett dolgozom párokkal és családokkal. Mindez szerves folytatása eddigi munkámnak. Hosszú ideje foglalkozom tanulási és beilleszkedési nehézségekkel küzdő gyermekekkel, fiatalokkal és családjaikkal. Legyen az diszlexia, ADHD vagy Autizmus spektrumzavar. Az erősségekre való támaszkodás, és a jövőorientált, megoldásközpontú megküzdés híve vagyok, akár az érintett, akár a család megsegítése szempontjából. Egyéni ügyfelekkel tanácsadó szemléletben, jelenfókuszú megközelítéssel, empatikus légkörben dolgozom. Igyekszem mindenkinél saját erőforrásaikra támaszkodva kialakítani az egyéni megoldásokat, és támogatni a szükséges változásokat. Párkapcsolati és családi változások rendszerszemléletű újragondolásában hiszek, ebben a szemléletben dolgozom és élek. Négy gyermekem közül három már felnőtt, testközelből ismerem a sajátos nevelési igényt, mint nehézséget és esélyt is.

Molnár Zsófia - Bárányfelhő

Molnár Zsófia

gyógypedagógus, logopéus

„Beszélni nehéz!” – írja Péchy Blanka. Van, akinek gördülékenyebben megy a beszéd, másnak viszont torkán akad a szó, ha meg kell szólalni mások előtt, hiszen – nem is gondolnánk – sok-sok apró részlet tehet az egyikről vagy a másikról.

Amikor az első diplomámat szereztem angol-német szakon, nap mint nap szembesültem azzal, hogy anyanyelvi szintre tökéletesíteni egy nyelvet igen csak nagy kihívás és részletekbe menő, gondos munkálatokat igényel. Az egyetemi évek alatt hamar rájöttem, hogy a nyelvészet mellett a segítő szakma is mindig vonzott, így nem volt más hátra, mint a gyógypedagógiai karra jelentkezni. Logopédia és hallássérültek pedagógiája szakon végeztem, vagyis a nyelv, hallás és beszéd triásza egyre jobban egybeforrt. Óvodástól felnőttig bárkivel szívesen foglalkozom, különösen a kiejtésjavítás és a fogazati eltérések, illetve az azzal együttjáró nyelvlökéses nyelés áll az érdeklődésem középpontjában.”

Hutai Andrea - Bárányfelhő

Hutai Andrea

gyógypedagógus, alapozó mozgásterapeuta

“Több éve dolgozom a Bariban, ahova mindig nagy szeretettel megyek. Gyógypedagógus végzettségem van. Egy általános iskolában dolgozom fejlesztőpedagógusként. 2013-ban végeztem el az Alapozó terápiás továbbképzést, amit azóta is próbálok tovább fejleszteni. Célom, hogy a csoportba járó gyerekeket minél hatékonyabban fejlesszem. Játékosan, jó hangulatban teljenek az órák és közben egyre ügyesebben tudják megcsinálni a gyakorlatokat.“

Soha József - Bárányfelhő

Soha József

drámapedagógus, tanulástechnika tréner

“2010-ben, amikor – a most végzős – évfolyamom a kezem alá került, nagyon sok tanulási problémás, de roppant szeretetreméltó diákkal ismerkedhettem meg. Ekkor nagyon beleástam magam a témába, tanulási technikákkal foglalkozó tanfolyamokon vettem részt, a módszertant pedig egy hiperaktív, figyelemzavaros gyerekekkel foglalkozó alapítványnál csiszoltam tökéletesre (Eleventeam Alapítvány). A tanulásmódszertant próbálom kaland- és játékpedagógiai elemekkel keverni, hátha sikerül a hozzám került tanulóknál attitűd változást is elérnem. A technikai elemek, amelyekkel szívesen dolgozom: gondolattérkép, információs mátrix, mnemotechnika, Cornell féle jegyzetelés, villámolvasás (csak elemek), felidéző piramisok.”

Szoljár Fanni - Bárányfelhő

Szoljár Fanni

konduktor, DSZIT terapeuta, viselkedéselemző

“2016-ban végeztem a Pető Intézetben konduktorként, 2017-ben pedig a Károli Gáspár Református Egyetemen szereztem pszichológia (BA) diplomát. Ezt követően kismama tornát és szenzoros integrációs terápiát tanultam. 2016 óta foglalkozom gyerekekkel korai fejlesztés és szenzoros mozgásfejlesztés keretében. Olyan fejlesztő foglalkozás lètrehozására törekszem, melyben a gyermekek az életkoruknak megfelelően játszva tudnak fejlődni és megélhetik kíváncsiságukat, kreativitásukat, ahol sok új élményt kapnak és ahova mindig szívesen jönnek. A Bárányfelhőben elsősorban szenzoros integrációs terápiával foglalkozom, mely megadja a lehetőséget a gyerekeknek mindarra az örömteli élményszerzésre, melyben én is hiszek. Egyéni és csoportos óráimra sok szeretettel várom a legkisebbeket és az óvodás korosztályt.”

Kemény András - Bárányfelhő

Kemény András

DSZIT terapeuta, viselkedéselemző

Hiszek abban, hogy a gyermekek képesek ráérezni a számukra szükséges játékokra/kihívásokra, amelyek fejlesztő hatással vannak a maguk számára. A szenzoros integrációs foglalkozásaimon ennek szeretnék teret biztosítani, szabadon, de mégis határozott keretek között. Fontos számomra, hogy a gyermekek valóban megtudják élni gyermeki mivoltukat, mindezt egészséges lelkivilággal és fizikai jólléttel. Pályakezdőként nagyon inspiráló számomra a Bárányfelhő csapata, sokat tanulok a kiváló kollégáktól, valamint én is próbálom eddigi tapasztalataimmal segíteni a csapat munkáját. 2017-ben végeztem el a pszichológia alapkézést, majd a Dinamikus Szenzoros Integrációs Terápiás képzést, a további tanulmányaimat, pedig a debreceni egészségpszichológia mesterszakon folytatom. Mindemellett rehabilitációs -tanácsadással és -tréningekkel is foglalkozom.

Oroszi Viktória - Bárányfelhő

Oroszi Viktória

gyógypedagógus, DSZIT terapeuta, autizmus specifikus fejlesztő

2011-ben végeztem az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán értelmileg akadályozottak pedagógiája szakon. Majd folytattam egyetemi szintű tanulmányaimat és beiratkoztam a szomatopedagógiai szakirányra, ahol a mozgás és azzal összefüggő anatómiai, korai intervenciós és rehabilitációs ismereteimet bővíthettem.
Az egyetemi évek alatt az elsők között ismerhettem meg az ABA terápiát és módszereit képzett szupervízorok és BCBA segítségével, mellyel összefonódott a szakmai életem.
Elvégeztem a DSZIT terapeuta képzést, amely azért kedves számomra, mert öröm, amikor a mozgáson keresztül olyan dolgokat tudok elérni a gyerekekkel, amelyek korábban csak álomként fogalmazódtak meg.
Mottóm: “Someone with autism has taught me love does not needs words.” Egy autista személy megtanított arra, hogy a szeretetnek nincsen szüksége szavakra.

Kovács-Krajcsi Enkő - Bárányfelhő

Kovács-Krajcsi Enikő

coach

“Krajcsi Enikő vagyok, kommunikációs szakember, coach, szülő támogató instruktor, érintett szülő, feleség. Legfőbb értékeim, amelyekre az életem és a munkám épül a tudatosság, tenni akarás, őszinteség, elfogadás, hitelesség, humor, szakmai tudás és az új lehetőségek, megoldások keresése. Hiszek magamban és abban, hogy amit csinálok számomra szenvedély, a klienseim számára pedig támogatás a céljuk elérésében.

Instruktorként és coachként két különböző szerepkört töltök be, az eszközök és az út más, a cél azonos; a Te és/ vagy Családod, gyermeked nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb boldogabb élete! Te válassz eszközt, Mi bejárjuk az utat, és Te el tudod érni a célod!”

Kovács Szilvia

gyógypedagógus

Az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karján folytattam tanulmányaimat és szomatopedagógia és tanulásban akadályozottak szakos gyógypedagógusként diplomáztam 2014-ben. A szomatopedagógiát a mozgás szeretete miatt választottam és a tanulásban akadályozottak pedagógiája szakot pedig azért, mert a tanulási, részképesség zavar tőlem sem idegen és én is megküzdöttem főleg az iskolás éveim elején ezzel. Ezek a nehézségeim tették lehetővé, hogy saját tapasztalatból merítve, ténylegesen áterezzem a gyermekek nehézségeit és olyan módszert adjak a kezükbe, amiről első kézből tudom, hogy mentőövet adhat. 2017-ben egy évet eltöltöttem Németországban magán gyógypedagógusként, majd ezt követően 2018-tól egy évet svédországi iskolában dolgoztam gyógypedagógusként. Meggyőződésem, hogy egy fejlesztés akkor hatékony, ha az holisztikus és a gyermeket, mint egészet nézi. Ennek megfelelően több módszert is ötvözök. A folyamatos tanulás az életem fontos része. Végeztem kinesio tape képzést; NILD ritmikus írás, Nyelvi Alapok és Fonológiai Tudatosság tanfolyamot, illetve Angliában tanultam a LEGO-alapú terápiáról is.

Kárpáti Dorka - Bárányfelhő-524x620

Kárpáti Dorka

konduktor, kutya- és kisállat terapeuta

Hiszem, hogy minden gyermekben ott lakozik az az erő, ami a fejlődés útján előre viszi.
Szakemberként az a feladatom, hogy megtaláljam minden gyermekhez a kulcsot, és olyan kereteket
biztosítsak, ahol mindez kibontakozhat. A Bárányfelhőben állatasszisztált mozgás és részképesség
fejlesztő csoportokat vezetek, ezeken a foglalkozásokon nem csak a mozgásuk, és kognitív
képességeik, hanem a kutyával való kapcsolatukon keresztül szociális képességeik is fejlődnek.

„Ahhoz, hogy egy gyermektől bármit is kérjél, először adnod kell neki valamit.”

Pintér Diána

gyermekpszichológus

Pszichológusként gyerekek dignosztikus és terápiás munkáját végzem a Bárányfelhőben. Minden korosztállyal szívesen dolgozom, de talán a kamaszkor áll hozzám a legközelebb. A terápiás munkában nagyon fontos számomra is, hogy a kollégákkal együtt team munkában segítünk a hozzánk érkező gyerekeknek. A rendszerszemlélet miatt egy csapatmunkáról van szó, melyben kísérjük az úton a családokat. Ebben a kíséretben veszek részt szívesen és támogatom a Bárányfelhő munkáját.

Rajnai Gitta

Női-csoport vezető

Rajnai Gitta vagyok, a nők jogai és a nők társadalmi szerepe felé 10 évvel ezelőtt fordultam. Néhány éve vezetek csoportokat, ahol a női szerepekkel és a nők helyzetével foglalkozunk, egyéni és párkapcsolati szinten megjelenő elakadások oldásával a középpontban. A csoportok mellett egyéni konzultációs helyzetekben is dolgozom.

Szathmáry Boglárka - Bárányfelhő

Szathmáry Boglárka

DSZIT-pedagógus, gyógytestnevelő, jógaoktató, meseterápiás-szakember

Ami mindig foglalkoztatott, a mozgás egészségre gyakorolt hatása, majd később az idegrendszer érésének a segítése, mozgáson keresztül, ezért sokféle továbbképzésen, tréningen, oktatói tanfolyamon bővítettem a tudásomat. Az Ayres-terápiában (DSZIT), találtam meg azt a módszert, amiben az öröm – a mozgás és a játék a fejlesztéssel társul. A gyermekekkel töltött játékos, mozgásos együttlét, számomra is inspiráló.

Évekkel ezelőtt találkoztam a Kincskereső Mesecsoporttal, és tanultam kidolgozójától Antalfai Mártától. A mesék világa, a lélek nyelvén beszél. A csoportfoglalkozáson főként, népmeséket és klasszikus meséket használunk. Ezek a mesék belső értékeket közvetítenek a gyermekek felé és szimbolikus formában közlik, hogyan birkózzanak meg az élet kihívásaival, nehézségeivel, és a gyakran igazságtalan megpróbáltatásokkal. Közben fejlődik képzelőerejük, helyzetmegoldó képességük, és nyitottabbá válnak egymás és az új dolgok felé is.

Dr. Murányi Ildikó - Bárányfelhő

Dr. Murányi Ildikó

mediátor, jogász, executive coach

Rohanó világunkban rengeteg elvárásnak kell megfelelni és egyre kevesebb idő jut egymásra. Ez a felgyorsult élethelyzet feszültséget, konfliktusokat teremt a családon belül is.

Megváltozott a párkapcsolatuk? Sok gondot, nehézséget sodort önök elé az élet? Megromlott a viszony a szülőkkel, családtagokkal, barátokkal? Nehéz egy hullámhosszra kerülni kamasz gyermekével? Iskolai, munkahelyi konfliktusai vannak? Ha úgy érzi, hogy a problémát nem tudják megoldani, a megbeszélés mindig veszekedésbe torkollik, mindig ugyanazokat a köröket futják, de nem jutnak egyről a kettőre, akkor a mediáció megoldást jelenthet. A mediáció egy hatékony módszer, mellyel segíthetek az embereknek javítani a kapcsolataikat, kommunikációjukat, hogy együtt megtalálhassák a megoldást problémáik, vitás ügyeik rendezésére, elérjék céljaikat, sikeresebbek és boldogabbak lehessenek.

Mediátor és jogász diplomáimat a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen szereztem. Tagja vagyok a Közép-Európai Mediációs Intézetnek és az Országos Mediációs Egyesületnek.
Az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán az Általános és Családügyi Mediációs Szakirányú Továbbképzésében szakmai gyakorlatvezető vagyok.
Az Országos Mediátor Iroda vezető mediátoraként pedig azon dolgozom, hogy minél többen megismerhessék a mediáció jótékony hatását, mert hiszek abban, hogy ezáltal egy nyugodtabb, békésebb, élhetőbb társadalom részévé válhatunk.

Együttműködő orvosok

A Bárányfelhő Terápiás Központban

  1. Büki György – gyermekneurológus
  2. Edukid halláscentrum
  3. Svábhegyi klinika gyermekorvosai
  4. Dr Bolyós Csilla – pszichiáter