Csapatunk

Tóth Zsuzsa

szakmai vezető, gyógypedagógus, családterapeuta

“2007-ben hoztam létre a Bárányfelhő Fejlesztő Gyermekközpontot és szakmai vezetője vagyok azóta is. Sokszor elmondom, amikor előadást vagy képzést tartok, hogy tanulási problémás kislány voltam. Fontos részem ez a kislány is, amikor a Bárányfelhőt és benne magamat kell bemutatni. Régi iskolatársaim szerint már általános iskolában tudtam, hogy gyerekekkel, gyerekek között szeretnék dolgozni. Nekem csak az rémlik az iskolás éveimről, hogy sosem tudtam, hol tartunk, mi volt a házi, melyik könyvet kell épp kinyitni és emlékszem az érzésre, ahogy görcsösen próbálom előfeszegetni az agyamból a táblánál állva, hogy vajon melyik a számláló és melyik a nevező… Akkor még nem tudtam, hogy milyen fontos úton, milyen fontos cél felé fog elvinni engem ez a tapasztalat. Nagyon szeretek gyerekekkel dolgozni, felnőttként mégsem ezt teszem a munkám nagy részében. Szülőkkel, pedagógusokkal, szakemberekkel beszélgetek a gyerekekről. Segítek megérteni, átlátni azt a világot, amiben a problémákkal, nehézségekkel küzdő gyerek él – mert azt a világot jól ismerem. Ismertem gyerekként és már felnőttként, szakemberként is. Több, mint ezer családdal találkoztam az elmúlt 10 évben. Sokat tanulok és tanítok, dolgozom külsős szakértőként több nagy szervezetnek – de minden mögött, amit ma átadok, ott van az a kislány, akinek ma is gondolkozni kell, hogy melyik a számláló és melyik a nevező, de ott van a felnőtt is, akinek minden nap az célja, hogy egy gyerek se maradjon magára a nehézségeivel.”

Berente Ilona

tanácsadó szakpszichológus, képzésben lévő családterapeuta

Leggyakrabban beilleszkedési és tanulási nehézségekkel küzdő gyermekek és fiatalok családjaival találkozom. Szülőkonzultációval, nevelési tanácsadással, valamint családi és párkapcsolati problémákkal foglalkozom. A megoldásközpontú szemlélet híve vagyok, rendszerszemléletben gondolkozom. Mindezt egyénre szabott, személyközpontú formában látom működőképesnek.
Évtizedek óta foglalkozom tanulási és beilleszkedési nehézségekkel küzdő gyermekekkel, fiatalokkal és családjaikkal. Legyen az diszlexia, ADHD vagy Autizmus spektrumzavar. Az erősségekre való támaszkodás, és a jövőorientált, megoldásközpontú megküzdés híve vagyok, akár az érintett, akár a család megsegítése szempontjából. Egyéni ügyfelekkel tanácsadó szemléletben, jelenfókuszú megközelítéssel dolgozom. Igyekszem mindenkinél saját erőforrásaikra támaszkodva kialakítani az egyéni megoldásokat, és támogatni a szükséges változásokat.

Simon Teréz

pedagógus, esetmanager

“Pedagógus végzettséggel rendelkezem és több, mint 6 éve dolgozom a Bárányfelhőben. Adminisztratív teendőim mellett munkám fontos részét képezi a szakemberek munkájának koordinálása, a terápiás folyamatok nyomonkövetése, a szülőkkel való folyamatos kapcsolattartás és tájékoztatás. Örülök, hogy egy olyan csapatnak lehetek a tagja, ahol hasonló értékeket képviselve magasszíntű munkával segíthetjük a családokat, kellemes családi légkörben. Számomra a legszebb ajándék az elégedett gyermekmosoly!

Benedek Judit

gyógytornász

“Közel 30 éve foglalkozom gyógytornászként gyerekekkel. A legfontosabb szempont a munkám során, hogy a gyerekek fejlesztése ne a fájdalomhoz, hanem az örömhöz kötődjön. Igyekszem olyan módszereket vegyíteni, amik a magas szakmai színvonalnak megfelelnek, de a gyermek és anya lelkét messze szem előtt tartják. Terápia szemszögéből nagyon fontosnak tartom, hogy a gyermek problémájának és állapotának megfelelően állítsam össze a terápia menetét. Alkalmazott módszereim a Dorne terápiás módszer, gyengéd kötőszöveti, myafascialis technika, kineziotape használat, mozgásfejlődés analitikus fejlesztése, egyensúly fejlesztés, kádas hydroterápia, medencében hydroterápia fejlesztés. Nagyobb gyermekeknél elsődleges, hogy a szigorú szakmai szempontok alapján összeállított terápiát annyira elrejtsem a játékban és a szeretetben, hogy a gyerekek ne terápiás helyzetnek éljék meg. Manapság annyira jó helyzetben vagyunk, hogy rengeteg új és hatékony terápia jön be Magyarországra. Az utóbbi években mindig tanultam valamit, hogy a modern tudományos kutatási eredményeket is ötvözni tudjam a munkámban.”

verabari

Béres Veronika

Pszichológus

2020 szeptembere óta dolgozom pszichológusként a Gyermekház Iskolában és 2021 márciusában csatlakoztam a Bárányfelhő csapatához. Ez idő alatt sok tapasztalatot szereztem sajátos nevelési igényű gyermekek és kamaszok pszichés megsegítésében, csoportos és egyéni foglalkozások során egyaránt. Iskolában dolgozó pszichológusként és képzésben lévő családterapeutaként különösen fontos számomra, hogy az egyéni folyamatokat is rendszerszemléletben vigyük véghez, szülőkonzultációk, pedagógiai vélemények, esetlegesen óvodai/iskolai megfigyelések kíséretében. Hiszem, hogy közös együttműködéssel, megfelelő eszközökkel és szerető odafigyeléssel segíthetünk a gyermek vagy kamasz számára érzelmei kifejezésében, közösségbe való beilleszkedésében, kapcsolatai és kibontakozó személyisége megértésében.

Bús Melinda - Bárányfelhő logopédus, gyógypedagógus

Bús Melinda

logopédus, gyógypedagógus

Az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán végeztem logopédia és tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirányon. 2015 óta foglalkozom sajátos nevelési igényű gyermekekkel. Logopédusként szívügyemnek érzem anyanyelvünk ápolását, átadását a következő generációkszámára.

Fontos számomra, hogy óráimon nyugodt, biztonságos, elfogadó légkört teremtsek. Mindig arra törekszem, hogy egyenlő félként kezeljem a gyermekeket és megtaláljam azt, ami a leginkább lelkesíteni tudja őket. Megtanulni szépen beszélni nagy kitartást kíván, de úgy hiszem, hogy kedvességgel, türelemmel és szeretettel viszonyulva a gyermekekhez el lehetérni, hogy mindig szívesenvegyenek részt a foglalkozásokon. Nagy örömmel tölt el, hogy a Bárányfelhő csapatának tagjaként tudásommal én ishozzájárulhatok a központot felkereső gyermekek fejlődéséhez és szakmai tapasztalataimat itt is gazdagíthatom.

gyányi ditta

Gyányi Ditta

Dietetikus, viselkedéselemző, képzésben lévő családterapeuta, KMT terapeuta

Dietetikusként 2009-ben végeztem, erre a szakra az akkor még vegán életmódom vezetett. A főiskola elvégzése után rájöttem, hogy hiába mozgok rutinosan a diéták között, az emberi motivációt, viselkedést nem ismerem, ezért jelentkeztem pszichológia szakra. Szakmai gyakorlatomat a Heim Pál Gyermekgyógyászati Intézet Koragyermekkori Evés-alvászavar Ambulancián töltöttem, ez a team munka nyitotta fel a szememet, hogy a táplálkozási és pszichés ismereteim mellett a mozgásfejlődés  legalább ilyen fontos része az evéssel összefüggő viselkedési „egyenletnek”, ezért elvégeztem a Komplex Mozgásterápiás tanfolyamot és októberben elkezdtem a DSZIT képzését is. Ha éppen nem a Bárányfelhőben

Gyarmathy Ágnes

Pszichológus

Az elmúlt 5 évben óvodapszichológusként dolgozom, mellette 2021 márciusa óta vagyok a Bárányfelhő csapatának tagja, ahol gyermekpszichológusként 3-18 éves gyerekekkel, és családjukkal foglalkozom egyéni formában. Munkámban fontosnak tartom a rendszerszemléletet, igyekszem a szülőkkel közösen, velük együtt megérteni a hozzám kerülő gyermekek tüneteit, egy csapatként dolgozni velük, és akár a pedagógusokkal, a gyermek megsegítésén. A bárányfelhőben egyéni formában dolgozom gyerekekkel, szülőkonzultációkat tartok, és szükség esetén óvodai és iskolai megfigyeléseket is végzek. Vallom azt, hogy minden gyermek legbelül csupa jó, az én feladatom csupán segíteni őket abban, hogy kibontakoztathassák a bennük lévő kincseket, csodákat. Ennek a csodálatos folyamatnak vagyok pszichológusként a kísérője, segítője, katalizátora.

Kemény András

Egészségpszichológus, DSZIT terapeuta

Hiszek abban, hogy a gyermekek képesek ráérezni a számukra szükséges játékokra/kihívásokra, amelyek fejlesztő hatással vannak a szervezetükre. A szenzoros integrációs foglalkozásokon ennek szeretnék teret biztosítani, a legkülönbözőbb eszközök segítségével játszunk és hajtunk végre mindenféle kihívásokkal teli feladatot, van hogy a gyermekek maguktól ráéreznek az őket fejlesztő játékokra/mozgásokra, de van amikor irányított segítségre van szükségük. Ennek a folyamatnak a hatására az idegrendszeri érés a megfelelő ütembe kerül és ezzel egyidőben a mozgásviláguk is fejlődik. Nálam a gyermekek önfeledt hangulatban, biztonságos környezetben, a megfelelő keretek között fedezhetik fel mozgásos képességeiket. Fontos számomra, hogy a gyermekek valóban megtudják élni gyermeki mivoltukat, mindezt egészséges lelkivilággal és fizikai jólléttel.

2018-ban végeztem el a DSZIT képzést, azóta folyamatosan alkalmazom eme nagyszerű módszert az ovódás korosztályú gyermekeknél.

2020-ban a Debreceni Egyetem Népegészségügyi karán végeztem egészségpszichológia szakon és ettől az évtől kezdve felnőtt kliensek számára is biztosítok segítő beszélgetéseket, valamint önismeret fejlesztési lehetőséget. 2019 óta tagja vagyok a Magyar Komplex Pszichoterápiás Egyesületnek, ahol azóta is folyamatosan sajátítom el a különböző terápiás módszereket.

Kiss. Gy. Zsófia

Logopédus

2007-ben diplomáztam az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán gyógypedagógus-logopédus tanár-terapeuta szakágán, miközben bölcsészkarra magyarnyelv- és irodalom szakra jártam. Gyerekkorom óta kísér a mozgás és a beszéd öröme, legyen szó táncról, színjátszásról, „szép magyar beszédről” vagy jógáról, mindben hatalmas örömet és önismereti lehetőséget találtam. Így, a mozgáson, beszédmozgáson és beszéden keresztül szerezhető önismereti lehetőség és tapasztalat egyre fontosabbá vált az évek során számomra – saját tapasztalatként is, logopédusként is, és figyelemmel kísérve egészen közelről a saját gyermekeim mozgás, játék és beszédfejlődését is. Hiszem, hogy a minden fejlődést meghatározó érzelmi motivációt, és a nagyon mély egymás felé forduló figyelmet kell minden terápiás helyzetben megmozgatnom, hogy a gyermek (vagy felnőtt) ennek hatására új képességekre tehessen szert, amelyek harmonizálják beszédét és életét. 2009 óta dolgozom kisebb-nagyobb szünetekkel („gyeses évek”) a Bárányfelhőben, valamint a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálatban óvodában, logopédiai ambulancián. Az óvodás korosztály mellett kisiskolások és felnőttek artikulációs zavaraival foglalkozom, valamint nyelvlökéses nyeléssel, beszédtechnikával és hangképzési zavarokkal (diszfóniával) kapcsolatban van több éves tapasztalatom.

Hutai Andrea Bárányfelhő gyógypedagógus, alapozó mozgásterapeuta

Hutai Andrea

gyógypedagógus, alapozó mozgásterapeuta

Több éve dolgozom a Bariban, ahova mindig nagy szeretettel megyek. Gyógypedagógus végzettségem van. Egy általános iskolában dolgozom fejlesztőpedagógusként. 2013-ban végeztem el az Alapozó terápiás továbbképzést, amit azóta is próbálok tovább fejleszteni. Célom, hogy a csoportba járó gyerekeket minél hatékonyabban fejlesszem. Játékosan, jó hangulatban teljenek az órák és közben egyre ügyesebben tudják megcsinálni a gyakorlatokat.

Lukács-Tóth Boglárka

Komplex mozgásterápiás szakember

Lukács-Tóth Boglárka vagyok, óvoda- iskola átmenet elősegítésére szakosodott óvodapedagógus, komplex mozgásterápiás fejlesztő, gyógypedagógus- logopédus hallgató. Szakmai célom, a gyerekek tehetségének kibontakoztatása, valamint a tanulási-, magatartási-, beilleszkedési-, és egyéb nehézségekkel küzdő gyermekek segítése . Úgy gondolom, hogy az életben mindent, több szemszögből kell vizsgálni. Nem hiszek a fekete- fehér látásmódban. Véleményem szerint, ha igazán eredményes fejlődést és változást szeretnénk elérni, adott esetben több módszert is alkalmazni kell. Eddigi tanulmányaim során próbáltam minél több területtel és perspektívával megismerkedni és ez által kialakítani saját nézeteimet. Ezeket a módszereket együttesen alkalmazva szeretnék segítséget nyújtani, a kiegyensúlyozott fejlődés, az eredményes tanulás és a mindennapokban való könnyebb boldogulás érdekében.

Radnai Petra

Tanító, gyógypedagógus, Komplex mozgásterápiás fejlesztő

2014-ben szereztem az első diplomámat az ELTE-n tanító szakon. Nagyon szerettem tanítani, de az oktatásban eltöltött éveim alatt egyre jobban kezdett el érdekelni az, hogy mi állhat egy-egy gyerek tanulási nehézségeinek hátterében. Ezért elvégeztem a gyógypedagógiát, azon belül a tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirányt. Jelenleg a tanulási nehézségek diagnosztikájával, terápiájával és prevenciójával foglalkozom. A Komplex mozgásterápiás foglalkozások keretein belül játékosan és hatékonyan fejlesztjük a tanuláshoz szükséges képességeket jó hangulatú, csoportos órákban.

Soha József

Tanulás technika vizsgálat

A tanulástechnikai vizsgálat során felmérésre kerül a bátor jelentkező monotóniatűrése, kreativitása, problémamegoldó képessége, vizuális és hallásos memóriája, tanulási stílusa és nyitottsága az új eljárásokhoz és módszerekhez. Szóval minden olyan dolog, ami a hatékony tanulás kivitelezéséhez szükséges.

Szalai Szabó Nikolett

Gyógypedagógus, KMT terapeuta.

Munkám során foglalkozom tanulási zavarok megelőzésével és korrekciójával (diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia), részképesség fejlesztéssel és komplex mozgásfejlesztéssel óvodától az általános iskola befejezéséig. Diagnosztikus munkám során komplex pedagógiai vizsgálattal tárom fel a gyermekek részképességeit. Fontosnak tartom, hogy a foglalkozások oldott légkörben, játékosan teljenek el és a gyerekek játszva, örömmel fejlődjenek az órákon.

„Legyen élmény a tanulás, fejlődjünk játszva!”

Tóth Ágnes

Gyógypedagógus

Gyógypedagógus, azon belül szomatopedagógus végzettségemet 2013-ban szereztem, azóta dolgozom a szakmámban, mint mozgásnevelő. Posztgraduálisan egyéb mozgásfejlesztő módszereket sajátítottam el, szenzoros integrációs terápiát 2015-ben tanultam Németországban, majd itthon a TSMT módszert is elvégeztem.

A tanulmányaim és a munkám során is sokat tanultam és tapasztaltam a mozgásos tapasztalatszerzés, a mozgásos élmények idegrendszerre gyakorolt jótékony hatásairól. A szenzomotoros terápiákat nagyon szeretem, mert játékosak, változatosak, egyénre szabottak, de leginkább azt szeretem bennük, hogy a gyerekek is élvezik, és játszva fejlődnek közben.

Walter Zita Bárányfelhő pszichológus

Walter Zita

Pszichológus, Dszit terapeuta

Hálás vagyok, hogy pszichológusként gyermekekkel dolgozhatom. Amellett, hogy velük való munka rendkívül színes és változatos, magával hozza a szülőkkel, gondozókkal való minél aktívabb együttműködés lehetőségét. Közös gondolkodás, közös hangolódás egymásra és a gyerekekre; ezt próbálom elérni terápiás folyamataimban a gyermekvédelemben és szenzoros terapeutaként a Bariban is. A DSZIT mellett az autogén tréning, a mediáció, valamint a klinikai szakképzés adta diagnosztikai háttértár eszköztárát is igyekszem integrálni a családokkal való munkámban, de az alkoholbeteg családok gyermekei is szakmai érdeklődésem központjában állnak. Újra és újra lenyűgöz, ahogy az önindította mozgás, a különféle eszközök használata, a szabad játék lehetősége egy egészen új nyelvet ad a gyerekek kezébe, hogy kifejezzék önmagukat, érzéseiket, aktuális állapotaikat.

zöld blanka

Zöld Blanka

Szociális Kommunikáció

Az szociális kommunikációs tréning egy olyan alkalom a gyermekek számára, mikor kortársaik körében kontrollált keretek között sajátíthatják el azokat a társas viselkedéseket, szociális normákat, helyes és adott élethelyzetnek megfelelő szociális, kommunikációs stratégiákat, melyek segítségükre lehetnek a mindennapi élet forgatagában. A foglalkozások alkalmával a gyermekek többek között a saját érzelmeik mélyebb megismerésével is foglalkozhatnak, illetve megismerhetik mások viselkedésének érzelmi hátterét, ez által is koncentrálva, egymás elfogadására és megértésére. Segítséget kaphatnak a kortársaik körében való könnyebb eligazodásban, barátkozásban, mindennapos feladataikban. Mindezt művészetterápiás módszerek, mozgásos foglalkozások, állatasszisztált alkalmak kereteiben és autizmus specifikus módszertani háttérrel.

Mórász Dóra - Bárányfelhő

Mórász Dóra

Pénzügyi és szervezetfejlesztési manager

Az egyik célkitűzésem az volt, hogy olyan hely létrehozásában vegyek részt, ami a lehető legtöbb gyermeknek és családnak ad segítséget, biztonságot és reményt. Tóth Zsuzsival egy minisorozat előkészületében hosszasan beszélgettünk és már akkor körvonalazódott bennem, hogy a Bárányfelhő az a hely, ami tered ad mindezeknek.
Ettől kezdve nem volt kérdés, hogy ide szeretnék tartozni és minden szaktudásommal azon dolgozni, hogy a Bárányfelhő egy még csodálatosabb hely legyen.

A management csapat tagjaként, valamint az alapítvány kurátoraként a pénzügyi és szervezetfejlesztés oldalán igyekszem minden nap a maximumot nyújtani.

Kovács-Krajcsi Enikő

Terápiáskutya felvezető, külső projektek felelőse

Érintett szülőként született meg a ötlet jó néhány évvel ezelőtt, hogy terápiás kutyafelvezető legyek. Immár vizsgázott terépiás kutyámmal állatasszisztált terápiákat tartunk, mert ez kedvező hatással van a gyermek szociális és érzelmi valamint mozgás fejlődésére. A kutyával való interakciók elősegítik a helyes társas viselkedés elsajátítását, s így javítják a gyermek közösségbe való beilleszkedésének készségét. Csoportos óráimon a kutya motiváló erő, akinek a közreműködésével a különböző feladatok elvégzése egyfajta szórakozás, fejlesztő kikapcsolódás.

A foglalkozásokon a természetes mozgások elsajátításával javul a terápiában résztvevő gyermekek mozgásállapota, kommunikációs készsége, értelmi képessége. Nem utolsó sorban pedig nagyon jó mulatság :-).
Fenti feladatom mellett a Bárányfelhő projektekért felelek.

Vadkereső Arany Igor

Kutyaterapeuta

Egy álomból születtem 2016 szeptemberében, egy terápiás segítőkutya Apuka és egy vadász Anyuka kutya gyerek kutyájaként.
Néhány naposan egy néni furcsa feladatokat csinált velem, majd kedvesen megsimogatott és azt mondta „remek terápiás segítőkutya válhat belőlem, ha sokat tanulok”. Így kezdődött minden. 15 hetesen eljött értem egy néni egy bácsi és cuki kisfiú. Azóta ők a családom .
Hamar kutyaovis lette,. Majd az alapfokú tanulmányaimat, középfokúra cseréltem, de eközben már terápiás segítőkutyának tanultam. Nagyon sok mindent meg kellett tanulnom. Nekem és a felvezetőmenek is ahhoz két igen nehéz vizsgát tehessek és végre igazi terápiás segítőkutya legyek. A vizsgáim után a Bárányfelhőben kezdtem meg a felnőtt dolgozó nagykutya életemet.
Azóta pedig töretlenül teszem bodaggá a hozzám járó gyerekeket, segítem őket a fejlesztésükben az én magam lassú, végtelen türelmes jegesmedve módján.
Emellet nagyon szeretek úszni és enni.

Tikotta Beluha (Belu)

Kutyaterapeuta

2020. januárjában születtem, egy terápiás segítőkutya Apuka és egy álomszép szépségversenyekre járó Anyukakutya kölykeként.
Igorhoz hasonlóan engem is megnézett egy néni babakutya koromban és terápiás segítőkutya tanocnak választott. Az ovi és a kutyasulik mellett nagyon hamar elkezdtem a terápiás segítőkutyaképzést, mert olyan sok gyerek vár már kutyás terápiára, hogy Igor egyedül elfáradt a munkában.
Nagyon igyekeztem a tanulásban így hamar levizsgáztam a terápiás segítőkutya iskolában. A vizsgáim óta én is a Bárányfelhő kutyás foglalkozás csapatát erősítem. Nagyon szeretem a teniszlabdákat és pocakomat.