Csapatunk

Bárnyfelhő Fejlesztő és Terápiás Központ

Tóth Zsuzsa - Bárányfelhő

Tóth Zsuzsa

szakmai vezető, gyógypedagógus, családterapeuta

“2007-ben hoztam létre a Bárányfelhő Fejlesztő Gyermekközpontot és szakmai vezetője vagyok azóta is. Sokszor elmondom, amikor előadást vagy képzést tartok, hogy tanulási problémás kislány voltam. Fontos részem ez a kislány is, amikor a Bárányfelhőt és benne magamat kell bemutatni. Régi iskolatársaim szerint már általános iskolában tudtam, hogy gyerekekkel, gyerekek között szeretnék dolgozni. Nekem csak az rémlik az iskolás éveimről, hogy sosem tudtam, hol tartunk, mi volt a házi, melyik könyvet kell épp kinyitni és emlékszem az érzésre, ahogy görcsösen próbálom előfeszegetni az agyamból a táblánál állva, hogy vajon melyik a számláló és melyik a nevező… Akkor még nem tudtam, hogy milyen fontos úton, milyen fontos cél felé fog elvinni engem ez a tapasztalat. Nagyon szeretek gyerekekkel dolgozni, felnőttként mégsem ezt teszem a munkám nagy részében. Szülőkkel, pedagógusokkal, szakemberekkel beszélgetek a gyerekekről. Segítek megérteni, átlátni azt a világot, amiben a problémákkal, nehézségekkel küzdő gyerek él – mert azt a világot jól ismerem. Ismertem gyerekként és már felnőttként, szakemberként is. Több, mint ezer családdal találkoztam az elmúlt 10 évben. Sokat tanulok és tanítok, dolgozom külsős szakértőként több nagy szervezetnek – de minden mögött, amit ma átadok, ott van az a kislány, akinek ma is gondolkozni kell, hogy melyik a számláló és melyik a nevező, de ott van a felnőtt is, akinek minden nap az célja, hogy egy gyerek se maradjon magára a nehézségeivel.”

Kun Lívia - Bárányfelhő

Vojnovics-Kun Lívia

operatív vezető, viselkedéselemző, mediátor

“14 éve dolgozom civil szervezetek és társadalmi ügyek szolgálatában. Nagyon szeretem a gyerekeket, pedagógiai és pszichológiai tanulmányaimat az ő szolgálatukra végeztem. A Bárányfelhő Fejlesztő és Terápiás Központ szervezetfejlesztése, a gyermekek támogatását szolgáló rendezvények szervezése, operatív működésünk támogatása nagyon kedves kihívás számomra. A Bárányfelhő iránymutatás az elfogadásra, a szeretetre, a támogatásra és nemes ügyet szolgál, melyben fantasztikus szakemberek komplex energiái összpontosulnak. Alázattal, szorgalommal és szeretettel dolgozom ebben a közös munkában.”

Simon Teréz - Bárányfelhő

Simon Teréz

pedagógus, esetmanager

“Pedagógus végzettséggel rendelkezem és több, mint 6 éve dolgozom a Bárányfelhőben. Adminisztratív teendőim mellett munkám fontos részét képezi a szakemberek munkájának koordinálása, a terápiás folyamatok nyomonkövetése, a szülőkkel való folyamatos kapcsolattartás és tájékoztatás. Örülök, hogy egy olyan csapatnak lehetek a tagja, ahol hasonló értékeket képviselve magasszíntű munkával segíthetjük a családokat, kellemes családi légkörben. Számomra a legszebb ajándék az elégedett gyermekmosoly!

Szűcs Enikő - Bárányfelhő

Szűcs Enikő

okleveles pszichológus és pszichológia szakos tanár, szülő-csecsemő/kisgyermek konzulens

Gyakorló gyermekpszichológus, integrált szülő-csecsemő/kisgyermek konzulens vagyok. Képzettségeimet konzulensi, gyermekpszichoterápiás és családterápiás vonalon szereztem. Szakmai tapasztalataimat a gyermekvédelemben (elsősorban nevelőszülői ellátásban elhelyezett gyerekek fejlődésének kísérése, a nevelőszülők szakmai személyiségfejlesztésének támogatása), a gyermekjóléti alapellátásban és a Bárányfelhő Fejlesztő és Terápiás Központban, mint egy rendszerszemléletben a családok megsegítéséért dolgozó gyermekközpont szakmai teamjében való részvétellel szereztem.

Gyermekpszichológusként a legfontosabb számomra mindig a gyermek érdekének figyelembe vétele, az ő támogatása, kísérése, családközpontú és interdiszciplináris szemlélettel, hiszen a gyermek pszichés egyensúlyának a kulcsa mindig a szülőkkel és a velük kapcsolatban álló egyéb szakemberekkel folytatott hatékony együttműködésben lehetséges.

Benedek Judit - Bárányfelhő

Benedek Judit

gyógytornász

“Közel 30 éve foglalkozom gyógytornászként gyerekekkel. A legfontosabb szempont a munkám során, hogy a gyerekek fejlesztése ne a fájdalomhoz, hanem az örömhöz kötődjön. Igyekszem olyan módszereket vegyíteni, amik a magas szakmai színvonalnak megfelelnek, de a gyermek és anya lelkét messze szem előtt tartják. Terápia szemszögéből nagyon fontosnak tartom, hogy a gyermek problémájának és állapotának megfelelően állítsam össze a terápia menetét. Alkalmazott módszereim a Dorne terápiás módszer, gyengéd kötőszöveti, myafascialis technika, kineziotape használat, mozgásfejlődés analitikus fejlesztése, egyensúly fejlesztés, kádas hydroterápia, medencében hydroterápia fejlesztés. Nagyobb gyermekeknél elsődleges, hogy a szigorú szakmai szempontok alapján összeállított terápiát annyira elrejtsem a játékban és a szeretetben, hogy a gyerekek ne terápiás helyzetnek éljék meg. Manapság annyira jó helyzetben vagyunk, hogy rengeteg új és hatékony terápia jön be Magyarországra. Az utóbbi években mindig tanultam valamit, hogy a modern tudományos kutatási eredményeket is ötvözni tudjam a munkámban.”

Berente Ilona - Bárányfelhő

Berente Ilona

gyógypedagógus, pszichológus

“A korai fejlesztéstől az iskolai részképességeken át sok területen szerezhettem tapasztalatot. Munkámban legnagyobb kihívásnak az iskolaérettség témáját és a kiegyensúlyozott, harmonikus személyiségfejlődést tekintem. 4 gyermekem van, közülük többnek is volt tanulási, vagy beilleszkedési nehézsége, ennek okán évtizedes tapasztalattal rendelkezem az iskolai küzdelmek területén. Saját gyermeknevelési tapasztalatom, hogy mindennek eljön az ideje. Meg kell várnunk türelemmel, amíg egy gyermek beérik bizonyos feladatokra, felnő egy adott elváráshoz, vagy kialakítja a saját értékrendszerét. Meggyőződésem,hogy ha türelemmel az erősségekre támaszkodunk, sokkal többet érhetünk el, mint amikor csak a nehézségekre koncentrálunk. Pszichológusként a gyermeknevelésben azt tekintem a legfontosabbnak, hogy a gyermeket egyenrangú partnernek tekintsük és demokratikusan neveljünk.”

Molnár Zsófia - Bárányfelhő

Molnár Zsófia

gyógypedagógus, logopéus

„Beszélni nehéz!” – írja Péchy Blanka. Van, akinek gördülékenyebben megy a beszéd, másnak viszont torkán akad a szó, ha meg kell szólalni mások előtt, hiszen – nem is gondolnánk – sok-sok apró részlet tehet az egyikről vagy a másikról.

Amikor az első diplomámat szereztem angol-német szakon, nap mint nap szembesültem azzal, hogy anyanyelvi szintre tökéletesíteni egy nyelvet igen csak nagy kihívás és részletekbe menő, gondos munkálatokat igényel. Az egyetemi évek alatt hamar rájöttem, hogy a nyelvészet mellett a segítő szakma is mindig vonzott, így nem volt más hátra, mint a gyógypedagógiai karra jelentkezni. Logopédia és hallássérültek pedagógiája szakon végeztem, vagyis a nyelv, hallás és beszéd triásza egyre jobban egybeforrt. Óvodástól felnőttig bárkivel szívesen foglalkozom, különösen a kiejtésjavítás és a fogazati eltérések, illetve az azzal együttjáró nyelvlökéses nyelés áll az érdeklődésem középpontjában.”

Demjén Laura - Bárányfelhő

Demjén Laura

gyógypedagógus, alapozó mozgásterapeuta

“2010 óta dolgozom gyógypedagógusként, és 2013 óta vagyok a Bárányfelhő csapatának a tagja. A Bari meleg, családias légköre magas szintű szakmaisággal társul, és ez a közeg nagyon inspiráló számomra. Kiváló kollégákkal dolgozhatok együtt, úgy érzem, hogy a gyerekek itt valóban a legjobb kezekben vannak. Szakmai hitvallásomban a gyerekek komplex, holisztikus szemlélete elsődleges. Nem csak a nehézségek feltérképezésével és korrigálásával, mozgásterápiával, homloklebeny terápiával dolgozom, hanem a gyermekek személyiségével is egyben. Igyekszem a problémák mögé látni. A mozgásterápiák hatékonyságában nagyon hiszek, ezek segítségével rengeteg nehézség fejleszthető, korrigálható.”

Hutai Andrea

gyógypedagógus, alapozó mozgásterapeuta

“Több éve dolgozom a Bariban, ahova mindig nagy szeretettel megyek. Gyógypedagógus végzettségem van. Egy általános iskolában dolgozom fejlesztőpedagógusként. 2013-ban végeztem el az Alapozó terápiás továbbképzést, amit azóta is próbálok tovább fejleszteni. Célom, hogy a csoportba járó gyerekeket minél hatékonyabban fejlesszem. Játékosan, jó hangulatban teljenek az órák és közben egyre ügyesebben tudják megcsinálni a gyakorlatokat.“

Soha József - Bárányfelhő

Soha József

drámapedagógus, tanulástechnika tréner

“2010-ben, amikor – a most végzős – évfolyamom a kezem alá került, nagyon sok tanulási problémás, de roppant szeretetreméltó diákkal ismerkedhettem meg. Ekkor nagyon beleástam magam a témába, tanulási technikákkal foglalkozó tanfolyamokon vettem részt, a módszertant pedig egy hiperaktív, figyelemzavaros gyerekekkel foglalkozó alapítványnál csiszoltam tökéletesre (Eleventeam Alapítvány). A tanulásmódszertant próbálom kaland- és játékpedagógiai elemekkel keverni, hátha sikerül a hozzám került tanulóknál attitűd változást is elérnem. A technikai elemek, amelyekkel szívesen dolgozom: gondolattérkép, információs mátrix, mnemotechnika, Cornell féle jegyzetelés, villámolvasás (csak elemek), felidéző piramisok.”

Varsányi Kinga - Bárányfelhő

Varsányi Kinga

bölcsődevezető

“Egészen fiatalon tudatosult bennem az, hogy gyerekekkel szeretnék foglalkozni. Már a főiskolai éveim előtt édesanyám mellett segédkezhettem a bölcsődei csoportjában, élvezhettem a gyerekekkel töltött értékes időt. Ez annyira magával ragadott, hogy néhány évvel később konduktorként végeztem. A célom az volt vele, hogy olyan gyermekközösség tagja lehessek nevelőként, ahol valóban megvalósulhat az integrált nevelés. A Bárányfelhővel közösen ezen dolgozunk, így a legkisebbek is olyan helyen kezdhetik a közösségbe való beilleszkedést, ahol alapos, figyelmes és segítő közeg veszi őket körül.”

Szoljár Fanni - Bárányfelhő

Szoljár Fanni

konduktor, DSZIT terapeuta jelölt, viselkedéselemző

“2016-ban végeztem a Pető Intézetben konduktorként, 2017-ben pedig a Károli Gáspár Református Egyetemen szereztem pszichológia (BA) diplomát. Ezt követően kismama tornát és szenzoros integrációs terápiát tanultam. 2 éve foglalkozom gyerekekkel korai fejlesztés és szenzoros mozgásfejlesztés keretében. Olyan fejlesztő foglalkozás lètrehozására törekszem, melyben a gyermekek az életkoruknak megfelelően játszva tudnak feljődni és megélhetik kíváncsiságukat, kreativitásukat, ahol sok új élményt kapnak és ahova mindig szívesen jönnek. A Bárányfelhőben elsősorban szenzoros integrációs terápiával foglalkozom, mely megadja a lehetőséget a gyerekeknek mindarra az örömteli élményszerzésre, melyben én is hiszek. Egyéni és csoportos óráimra sok szeretettel várom a legkisebbeket és az óvodás korosztályt.”

Kemény András - Bárányfelhő

Kemény András

DSZIT terapeuta jelölt, viselkedéselemző

Hiszek abban, hogy a gyermekek képesek ráérezni a számukra szükséges játékokra/kihívásokra, amelyek fejlesztő hatással vannak a maguk számára. A szenzoros integrációs foglalkozásaimon ennek szeretnék teret biztosítani, szabadon, de mégis határozott keretek között. Fontos számomra, hogy a gyermekek valóban megtudják élni gyermeki mivoltukat, mindezt egészséges lelkivilággal és fizikai jólléttel. Pályakezdőként nagyon inspiráló számomra a Bárányfelhő csapata, sokat tanulok a kiváló kollégáktól, valamint én is próbálom eddigi tapasztalataimmal segíteni a csapat munkáját. 2017-ben végeztem el a pszichológia alapkézést, majd a Dinamikus Szenzoros Integrációs Terápiás képzést, a további tanulmányaimat, pedig a debreceni egészségpszichológia mesterszakon folytatom. Mindemellett rehabilitációs -tanácsadással és -tréningekkel is foglalkozom.

Antal Tímea - Bárányfelhő

Benedikti-Antal Tímea

pszichológus, DSZIT terapeuta jelölt

Pszichológusként a Bárányfelhőben a dinamikus szenzoros integrációs terápia módszerével dolgozom. A DSZIT mellett szemléletem meghatározó részét képezi az individuálpszichológiai gyermekjáték-dráma módszere, eszköztára. Mindkét terápiás módszer lényegi eleme a cselekvés, mozgás, játék, – egy biztonságos térben – mely révén megmozdulnak az érzelmek, a képzelőerő. Az örömteli mozgás fejleszt és gyógyít is egyszerre, a kreatív alkotóképesség mozgósítása révén integráltabbá válik a személyiség.
Munkám során törekszem a gyermekek szűkebb és tágabb környezetével való folyamatos együttműködésre és együttgondolkodásra, mert úgy vélem, ez vezet valódi és tartós változáshoz.

„…az a mód, ahogyan a gyermek megéli, és gyakorolja a mozgásait, óriási szerepet játszik a személyiségének, érzelemvilágának kialakulásában és későbbi boldogulásában.” (S. G. Blythe)

Pintér Diána

gyermekpszichológus

Pszichológusként gyerekek dignosztikus és terápiás munkáját végzem a Bárányfelhőben. Minden korosztállyal szívesen dolgozom, de talán a kamaszkor áll hozzám a legközelebb. A terápiás munkában nagyon fontos számomra is, hogy a kollégákkal együtt team munkában segítünk a hozzánk érkező gyerekeknek. A rendszerszemlélet miatt egy csapatmunkáról van szó, melyben kísérjük az úton a családokat. Ebben a kíséretben veszek részt szívesen és támogatom a Bárányfelhő munkáját.

Bíró Győző

pszichológus

Egy számomra kedves film Laurie Anderson találó gondolatával kezdődik: “a szerelemről beszélni olyan, mint építészetről táncolni”.

Számomra pont ilyen néhány sorban terápiáról, hitelességről, őszinteségről, kapcsolatról, támogatásról, felnövésről, megnyugvásról ténylegesen átadni valamit. Ez szavakkal lehetetlen. Ugyanakkor a saját életemben, és másokkal folytatott munkám során is azt tapasztaltam, hogy a szorongástól, a traumától, a szégyentől, a tehetetlenségtől, az ürességtől, a feszültségtől, a kudarctól szavak segítségével is el lehet kezdeni távolodni. Hogy végül egy egészen más felsorolás kerüljön a helyére.

Rajnai Gitta

Női-csoport vezető

Rajnai Gitta vagyok, a nők jogai és a nők társadalmi szerepe felé 10 évvel ezelőtt fordultam. Néhány éve vezetek csoportokat, ahol a női szerepekkel és a nők helyzetével foglalkozunk, egyéni és párkapcsolati szinten megjelenő elakadások oldásával a középpontban. A csoportok mellett egyéni konzultációs helyzetekben is dolgozom.

Kocsi Andrea

pedagógus, Gyermek és Felnőtt Pszichodráma Vezető, Coach

“Pedagógusként egy alternatív oktatási modell kidolgozásán dolgozom, melynek célja, hogy a gyerekek a 21. század új komplex kihívásainak megfelelve tanulhassanak. Munkámban központi szerepet kap az érzelmi biztonság megteremtése, a szociális és érzelmi intelligencia fejlesztése, kreativitás és kritikai gondolkodás. Gyermekeknek óvodáskortól kiskamasz korig vezetek pszichodráma csoportokat, de tartok pszichodráma foglalkozásokat kamaszoknak és felnőtteknek is. Hiszek abban, hogy baj esetén „üzen a testünk”, ezért speciális szomatodráma csoportokat is szervezek felnőttek részére. Felnőttek egyéni coach ülésben is fordulhatnak hozzá. A coaching folyamat során gyakran alkalmazza a drámában használatos technikákat is (monodráma, tükrözés, duplázás). A P.E.R.F.O.R.M.E.R.S nevű Erasmus+ projekt keretében hátrányos helyzetű fiatalok és az őket segítők támogatásában működik közre a szociodráma eszközeit használva.”

Hitvallásom: „… jó szóval oktasd, játszani is engedd…” (József Attila)

Kiss Anna - Bárányfelhő

Pálmainé Kiss Anna

pszichodrámacsoport vezető, pszichológus

Pszichológus diplomámat 2013-ban szereztem, az ELTE-n, jelenleg pedig a Pécsi Tudományegyetemen veszek részt a klinikai- és mentálhigiéniai szakpszichológus szakképzésben. Önismereti jártasságomat nagyrészben a pszichodráma műfajával szereztem, de megismerkedtem a relaxáción és az összpontosításon alapuló megközelítés hasznosságával is. A gyermekpszichodráma módszerét a Magyar Pszichodráma Egyesület keretein belül sajátítottam el, a Janda Zsuzsa által vezetett képzésen, Kende Hanna szupervíziójával. Jelenleg főállásban egy pedagógiai szakszolgálatban dolgozom, ahol 3-tól 18 éves korig foglalkozom a hozzám forduló gyerekekkel, serdülőkkel és a szüleikkel, ezen kívül szakértői tevékenységet is végzek itt.

A gyerekekkel való munkát felelősségteljes és lehetőségekkel teli feladatnak tartom. Ebben az életkorban, a kisebb változások is, akár a gyermek egész életére kiható pozitív hatást jelenthetnek. Csoportos formában a gyermekpszichodráma módszerét tartom a leghatékonyabbnak. A résztvevő gyerekek a fantáziajáték, a közös mesealkotás segítségével találnak új megoldásokat elakadásaikban, vagy próbálhatnak ki új szerepeket. A játékok során gyakorolhatják érzelmeik kifejezését, önbizalomra tehetnek szert, fejleszthetik konfliktuskezelési készségeiket, vagy akár új barátságokat is szerezhetnek.

Várom szeretettel a gyermekpszichodráma foglalkozásokon!

Kovács-Krajcsi Enkő - Bárányfelhő

Kovács-Krajcsi Enikő

coach

“Krajcsi Enikő vagyok, kommunikációs szakember, coach, szülő támogató instruktor, érintett szülő, feleség. Legfőbb értékeim, amelyekre az életem és a munkám épül a tudatosság, tenni akarás, őszinteség, elfogadás, hitelesség, humor, szakmai tudás és az új lehetőségek, megoldások keresése. Hiszek magamban és abban, hogy amit csinálok számomra szenvedély, a klienseim számára pedig támogatás a céljuk elérésében.

Instruktorként és coachként két különböző szerepkört töltök be, az eszközök és az út más, a cél azonos; a Te és/ vagy Családod, gyermeked nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb boldogabb élete! Te válassz eszközt, Mi bejárjuk az utat, és Te el tudod érni a célod!”

Együttműködő orvosok

A Bárányfelhő Terápiás Központban

  1. Büki György – gyermekneurológus
  2. Edukid halláscentrum
  3. Svábhegyi klinika gyermekorvosai
  4. Dr Bolyós Csilla – pszichiáter