Csapatunk

Tóth Zsuzsa

szakmai vezető, gyógypedagógus, családterapeuta

“2007-ben hoztam létre a Bárányfelhő Fejlesztő Gyermekközpontot és szakmai vezetője vagyok azóta is. Sokszor elmondom, amikor előadást vagy képzést tartok, hogy tanulási problémás kislány voltam. Fontos részem ez a kislány is, amikor a Bárányfelhőt és benne magamat kell bemutatni. Régi iskolatársaim szerint már általános iskolában tudtam, hogy gyerekekkel, gyerekek között szeretnék dolgozni. Nekem csak az rémlik az iskolás éveimről, hogy sosem tudtam, hol tartunk, mi volt a házi, melyik könyvet kell épp kinyitni és emlékszem az érzésre, ahogy görcsösen próbálom előfeszegetni az agyamból a táblánál állva, hogy vajon melyik a számláló és melyik a nevező… Akkor még nem tudtam, hogy milyen fontos úton, milyen fontos cél felé fog elvinni engem ez a tapasztalat. Nagyon szeretek gyerekekkel dolgozni, felnőttként mégsem ezt teszem a munkám nagy részében. Szülőkkel, pedagógusokkal, szakemberekkel beszélgetek a gyerekekről. Segítek megérteni, átlátni azt a világot, amiben a problémákkal, nehézségekkel küzdő gyerek él – mert azt a világot jól ismerem. Ismertem gyerekként és már felnőttként, szakemberként is. Több, mint ezer családdal találkoztam az elmúlt 10 évben. Sokat tanulok és tanítok, dolgozom külsős szakértőként több nagy szervezetnek – de minden mögött, amit ma átadok, ott van az a kislány, akinek ma is gondolkozni kell, hogy melyik a számláló és melyik a nevező, de ott van a felnőtt is, akinek minden nap az célja, hogy egy gyerek se maradjon magára a nehézségeivel.”

Berente Ilona

tanácsadó szakpszichológus, képzésben lévő családterapeuta

Leggyakrabban beilleszkedési és tanulási nehézségekkel küzdő gyermekek és fiatalok családjaival találkozom. Szülőkonzultációval, nevelési tanácsadással, valamint családi és párkapcsolati problémákkal foglalkozom. A megoldásközpontú szemlélet híve vagyok, rendszerszemléletben gondolkozom. Mindezt egyénre szabott, személyközpontú formában látom működőképesnek.
Évtizedek óta foglalkozom tanulási és beilleszkedési nehézségekkel küzdő gyermekekkel, fiatalokkal és családjaikkal. Legyen az diszlexia, ADHD vagy Autizmus spektrumzavar. Az erősségekre való támaszkodás, és a jövőorientált, megoldásközpontú megküzdés híve vagyok, akár az érintett, akár a család megsegítése szempontjából. Egyéni ügyfelekkel tanácsadó szemléletben, jelenfókuszú megközelítéssel dolgozom. Igyekszem mindenkinél saját erőforrásaikra támaszkodva kialakítani az egyéni megoldásokat, és támogatni a szükséges változásokat.

Simon Teréz

pedagógus, esetmanager

“Pedagógus végzettséggel rendelkezem és 2012-óta  dolgozom a Bárányfelhőben. Adminisztratív teendőim mellett munkám fontos részét képezi a szakemberek munkájának koordinálása, a terápiás folyamatok nyomonkövetése, a szülőkkel való folyamatos kapcsolattartás és tájékoztatás. Örülök, hogy egy olyan csapatnak lehetek a tagja, ahol hasonló értékeket képviselve magasszíntű munkával segíthetjük a családokat, kellemes családi légkörben. Számomra a legszebb ajándék az elégedett gyermekmosoly!

varsanyi kinga baranyfelho

Varsányi Kinga

Konduktor
Konduktorként végeztem 2010-ben a Pető Intézetben, majd kisgyermeknevelőként és konduktor-óvodapedagógusként is dolgoztam olyan intézményekben, ahol integráló csoportban valósítottuk meg a kicsik mindennapi tevékenységeit, fejlesztésüket. 2017 óta vagyok a Bárányfelhő csapatának tagja, itt találtam meg azt, amit igazán szeretek csinálni.
A legkisebb korosztály mindig szívügyem volt, ezért ezen a vonalon maradva komplex mozgásterápiát és Dorn manuális terápiát tanultam. Számomra fontos, hogy szakmai repertoáromat folyamatosan naprakészen tartsam, bővítsem. Ezekkel a módszerekkel még pontosabban, célzottabban segíthetem a gyerekek mozgásfejlődését.
Foglalkozásaimon játékba ágyazottan zajlik minden tevékenység, mert azt gondolom, minden kisgyerekhez megtalálhatjuk azt az utat a jatékon és szeretteljes odaforduláson keresztül, amivel befogadó, motivált lesz és ezáltal fejlődhet.

Benedek Judit

gyógytornász

“Közel 30 éve foglalkozom gyógytornászként gyerekekkel. A legfontosabb szempont a munkám során, hogy a gyerekek fejlesztése ne a fájdalomhoz, hanem az örömhöz kötődjön. Igyekszem olyan módszereket vegyíteni, amik a magas szakmai színvonalnak megfelelnek, de a gyermek és anya lelkét messze szem előtt tartják. Terápia szemszögéből nagyon fontosnak tartom, hogy a gyermek problémájának és állapotának megfelelően állítsam össze a terápia menetét. Alkalmazott módszereim a Dorne terápiás módszer, gyengéd kötőszöveti, myafascialis technika, kineziotape használat, mozgásfejlődés analitikus fejlesztése, egyensúly fejlesztés, kádas hydroterápia, medencében hydroterápia fejlesztés. Nagyobb gyermekeknél elsődleges, hogy a szigorú szakmai szempontok alapján összeállított terápiát annyira elrejtsem a játékban és a szeretetben, hogy a gyerekek ne terápiás helyzetnek éljék meg. Manapság annyira jó helyzetben vagyunk, hogy rengeteg új és hatékony terápia jön be Magyarországra. Az utóbbi években mindig tanultam valamit, hogy a modern tudományos kutatási eredményeket is ötvözni tudjam a munkámban.”

beres veronika baranyfelho

Béres Veronika

Pszichológus

2020 szeptembere óta dolgozom pszichológusként a Gyermekház Iskolában és 2021 márciusában csatlakoztam a Bárányfelhő csapatához. Ez idő alatt sok tapasztalatot szereztem sajátos nevelési igényű gyermekek és kamaszok pszichés megsegítésében, csoportos és egyéni foglalkozások során egyaránt. Iskolában dolgozó pszichológusként és képzésben lévő családterapeutaként különösen fontos számomra, hogy az egyéni folyamatokat is rendszerszemléletben vigyük véghez, szülőkonzultációk, pedagógiai vélemények, esetlegesen óvodai/iskolai megfigyelések kíséretében. Hiszem, hogy közös együttműködéssel, megfelelő eszközökkel és szerető odafigyeléssel segíthetünk a gyermek vagy kamasz számára érzelmei kifejezésében, közösségbe való beilleszkedésében, kapcsolatai és kibontakozó személyisége megértésében.

bognár dóra web

Bognár Dóra

Pszichológus

2021 szeptembere óta dolgozom pszichológusként sajátos nevelési igényű gyerekekkel és kamaszokkal egyéni, szükség esetén csoportos formában. Képzésben lévő családterapeutaként, illetve az eddig szerzett tapasztalataim alapján úgy gondolom, elengedhetetlen a gyerekekkel való munkavégzés során a rendszerszemléletű megközelítés: ezt szem előtt tartva rendszeres szülőkonzultációkkal, adott esetben pedagógiai/egyéb szakemberek véleményének bevonásával dolgozom. Munkám során mindig lenyűgöz, hogy mennyire különböző utak vezethetnek egy-egy probléma feloldásához, ezért igyekszem változatos eszközökkel dolgozni és arra törekedni, hogy közösen megtapasztaljuk a játék, az alkotás, a beszélgetés, ezeken keresztül pedig az önkifejezés jótékony hatását. Hiszek benne, hogy szerető odafordulással, türelemmel és a megfelelő eszközök felhasználásával minden gyerekkel megtalálhatjuk azokat a kapcsolódási pontokat, amiken keresztül segíthetjük társas kapcsolatainak alakulását, viselkedésszabályozását, illetve önmaga, és a benne végbemenő változások megértését.

dobó andi ..web

Dobó Andrea

pedagógus , pszichopedagógus

A gyermekvédelem mellett – mely aktív és nagy jelentőséggel bír -, mondhatni második szerelemként jelent meg az életemben a gyógypedagógia. Tanulásban akadályozottak pedagógiája és pszichopedagógia szakirányon szereztem diplomát. Mindkét szakirányhoz személyes érintettség fűz, ezért is fontos számomra, hogy a látókörömbe kerülő gyerekeket megismerjem, értsem és hatékony segítséget tudjak adni nekik. A gyerekek mellett fontosnak tartom a szülők megfelelő tájékoztatását és segítését, hisz sokszor egyedül vannak az úton, ami még számukra is kihívásokkal teli, nem csak a gyereküknek, akinek a legjobbat akarják. Hiszem, hogy ha a problémás, nehéz helyzetben a megfelelő ponton megfogjuk a kezüket és azt mondjuk „minden rendben, zuhanj nyugodtan, tartalak és megoldjuk” akkor az a gyerek szárnyra kap és biztonsággal lép ki az életbe.

Bús Melinda - Bárányfelhő logopédus, gyógypedagógus

Bús Melinda

logopédus, gyógypedagógus

Az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán végeztem logopédia és tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirányon. 2015 óta foglalkozom sajátos nevelési igényű gyermekekkel. Logopédusként szívügyemnek érzem anyanyelvünk ápolását, átadását a következő generációkszámára.

Fontos számomra, hogy óráimon nyugodt, biztonságos, elfogadó légkört teremtsek. Mindig arra törekszem, hogy egyenlő félként kezeljem a gyermekeket és megtaláljam azt, ami a leginkább lelkesíteni tudja őket. Megtanulni szépen beszélni nagy kitartást kíván, de úgy hiszem, hogy kedvességgel, türelemmel és szeretettel viszonyulva a gyermekekhez el lehetérni, hogy mindig szívesenvegyenek részt a foglalkozásokon. Nagy örömmel tölt el, hogy a Bárányfelhő csapatának tagjaként tudásommal én ishozzájárulhatok a központot felkereső gyermekek fejlődéséhez és szakmai tapasztalataimat itt is gazdagíthatom.

Gyarmathy Ágnes

Pszichológus

Az elmúlt 5 évben óvodapszichológusként dolgozom, mellette 2021 márciusa óta vagyok a Bárányfelhő csapatának tagja, ahol gyermekpszichológusként 3-18 éves gyerekekkel, és családjukkal foglalkozom egyéni formában. Munkámban fontosnak tartom a rendszerszemléletet, igyekszem a szülőkkel közösen, velük együtt megérteni a hozzám kerülő gyermekek tüneteit, egy csapatként dolgozni velük, és akár a pedagógusokkal, a gyermek megsegítésén. A bárányfelhőben egyéni formában dolgozom gyerekekkel, szülőkonzultációkat tartok, és szükség esetén óvodai és iskolai megfigyeléseket is végzek. Vallom azt, hogy minden gyermek legbelül csupa jó, az én feladatom csupán segíteni őket abban, hogy kibontakoztathassák a bennük lévő kincseket, csodákat. Ennek a csodálatos folyamatnak vagyok pszichológusként a kísérője, segítője, katalizátora.

Kemény András

Egészségpszichológus, DSZIT terapeuta

Hiszek abban, hogy a gyermekek képesek ráérezni a számukra szükséges játékokra/kihívásokra, amelyek fejlesztő hatással vannak a szervezetükre. A szenzoros integrációs foglalkozásokon ennek szeretnék teret biztosítani, a legkülönbözőbb eszközök segítségével játszunk és hajtunk végre mindenféle kihívásokkal teli feladatot, van hogy a gyermekek maguktól ráéreznek az őket fejlesztő játékokra/mozgásokra, de van amikor irányított segítségre van szükségük. Ennek a folyamatnak a hatására az idegrendszeri érés a megfelelő ütembe kerül és ezzel egyidőben a mozgásviláguk is fejlődik. Nálam a gyermekek önfeledt hangulatban, biztonságos környezetben, a megfelelő keretek között fedezhetik fel mozgásos képességeiket. Fontos számomra, hogy a gyermekek valóban megtudják élni gyermeki mivoltukat, mindezt egészséges lelkivilággal és fizikai jólléttel.

2018-ban végeztem el a DSZIT képzést, azóta folyamatosan alkalmazom eme nagyszerű módszert az ovódás korosztályú gyermekeknél.

2020-ban a Debreceni Egyetem Népegészségügyi karán végeztem egészségpszichológia szakon és ettől az évtől kezdve felnőtt kliensek számára is biztosítok segítő beszélgetéseket, valamint önismeret fejlesztési lehetőséget. 2019 óta tagja vagyok a Magyar Komplex Pszichoterápiás Egyesületnek, ahol azóta is folyamatosan sajátítom el a különböző terápiás módszereket.

Kiss. Gy. Zsófia

Logopédus

2007-ben diplomáztam az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán gyógypedagógus-logopédus tanár-terapeuta szakágán, miközben bölcsészkarra magyarnyelv- és irodalom szakra jártam. Gyerekkorom óta kísér a mozgás és a beszéd öröme, legyen szó táncról, színjátszásról, „szép magyar beszédről” vagy jógáról, mindben hatalmas örömet és önismereti lehetőséget találtam. Így, a mozgáson, beszédmozgáson és beszéden keresztül szerezhető önismereti lehetőség és tapasztalat egyre fontosabbá vált az évek során számomra – saját tapasztalatként is, logopédusként is, és figyelemmel kísérve egészen közelről a saját gyermekeim mozgás, játék és beszédfejlődését is. Hiszem, hogy a minden fejlődést meghatározó érzelmi motivációt, és a nagyon mély egymás felé forduló figyelmet kell minden terápiás helyzetben megmozgatnom, hogy a gyermek (vagy felnőtt) ennek hatására új képességekre tehessen szert, amelyek harmonizálják beszédét és életét. 2009 óta dolgozom kisebb-nagyobb szünetekkel („gyeses évek”) a Bárányfelhőben, valamint a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálatban óvodában, logopédiai ambulancián. Az óvodás korosztály mellett kisiskolások és felnőttek artikulációs zavaraival foglalkozom, valamint nyelvlökéses nyeléssel, beszédtechnikával és hangképzési zavarokkal (diszfóniával) kapcsolatban van több éves tapasztalatom.

Hutai Andrea Bárányfelhő gyógypedagógus, alapozó mozgásterapeuta

Hutai Andrea

gyógypedagógus, alapozó mozgásterapeuta

Több éve dolgozom a Bariban, ahova mindig nagy szeretettel megyek. Gyógypedagógus végzettségem van. Egy általános iskolában dolgozom fejlesztőpedagógusként. 2013-ban végeztem el az Alapozó terápiás továbbképzést, amit azóta is próbálok tovább fejleszteni. Célom, hogy a csoportba járó gyerekeket minél hatékonyabban fejlesszem. Játékosan, jó hangulatban teljenek az órák és közben egyre ügyesebben tudják megcsinálni a gyakorlatokat.

Radnai Petra

Tanító, gyógypedagógus, Komplex mozgásterápiás fejlesztő

2014-ben szereztem az első diplomámat az ELTE-n tanító szakon. Nagyon szerettem tanítani, de az oktatásban eltöltött éveim alatt egyre jobban kezdett el érdekelni az, hogy mi állhat egy-egy gyerek tanulási nehézségeinek hátterében. Ezért elvégeztem a gyógypedagógiát, azon belül a tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirányt. Jelenleg a tanulási nehézségek diagnosztikájával, terápiájával és prevenciójával foglalkozom. A Komplex mozgásterápiás foglalkozások keretein belül játékosan és hatékonyan fejlesztjük a tanuláshoz szükséges képességeket jó hangulatú, csoportos órákban.

Sándor Hanna

Sándor Hanna

Gyógypedagógus, KMT terapeuta, DSZIT terapeuta

2021 óta dolgozom gyógypedagógusként, azon belül szakterületem a tanulásban akadályozottak pedagógiája. Tanulási nehézséggel, figyelmi problémákkal, élő kicsi és nagyobb gyerekeknek nyújtok segítséget a mindennapokban, hogy a lehető legtöbbet legyenek képesek kihozni magukból, saját képességeikhez mérten.2020-ban elvégeztem a Komplex Mozgásterápiás tanfolyamot (KMTA komplex mozgásterápia során a gyerek újraélheti a mozgásfejlődés szakaszait, kijavítva a hibás működéseket, így az idegrendszer is újraszerveződik, erősebbé válik, melynek következtében pozitív változások következnek be a tanulásban, magatartásban, önbizalomban.2021-ben kezdtem meg a Dinamikus Szenzoros Integrációs Terápiás képzést (DSZIT).

A DSZIT egy az idegrendszert érlelő mozgásos terápia. Fontosnak találom, hogyha a gyerek  kora gyerekkori fejlődésében elmaradások tapasztalhatók, akkor minél hamarabb segítséget tudjon kapni, hogy hátrányait behozza.A foglalkozásokon nagy szerepet kap a könnyed, játékos légkör, amelyben kibontakozhatnak a gyerekek. Lényegesnek tartom a szülőkkel való rendszeres konzultációt, közös munkát.

Szalai Szabó Nikolett

Gyógypedagógus, KMT terapeuta.

Munkám során foglalkozom tanulási zavarok megelőzésével és korrekciójával (diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia), részképesség fejlesztéssel és komplex mozgásfejlesztéssel óvodától az általános iskola befejezéséig. Diagnosztikus munkám során komplex pedagógiai vizsgálattal tárom fel a gyermekek részképességeit. Fontosnak tartom, hogy a foglalkozások oldott légkörben, játékosan teljenek el és a gyerekek játszva, örömmel fejlődjenek az órákon.

„Legyen élmény a tanulás, fejlődjünk játszva!”

kürti szandra

Vágó-Kürti Alexandra

Gyógypedagógus, KMT terapeuta

Gyógypedagógusi képzettségem megszerzésében az motivált, hogy hatékony eszközökkel tudjam segíteni a gyermekek fejlődését. Hiszem, hogy az alapvető képességek kibontakozásához szükséges legmegfelelőbb eszközök megtalálásával tökéletesíteni lehet az egyéni képességeket és azonosítani lehet a személyes erősségeket. Tanulásban akadályozottak pedagógiája és pszichopedagógia szakirányon szerzett végzettségem megszerzése után a gyermekek iskolai oktatásra történő felkészítése, a különböző tanulási technikák alkalmazása és a diszlexiás, diszkalkuliás gyermekek fejlesztése váltak kedvencem szakterületeimmé. Munkám során nagy hangsúlyt fektetek a gyermekek megismerésére, egyéni szükségleteik felmérésére és motivációjuk fenntartására annak érdekében, hogy a fejlesztéshez elengedhetetlen bizalmi kapcsolatot folyamatosan fenn tudjam tartani. Korábbi, multinacionális közegben szerzett tapasztalataimból nagy segítséget jelent a rendszerszerszintű látásmód és megközelítés, a strukturált problémamegoldás és a csapatmunkára való törekvés. Astrid Lindgren szavai fogalmazzák meg leginkább személyes megközelítésem: „A gyerekekbe semmit nem lehet beleverni, de sok mindent ki lehet belőlük simogatni”.

poll petra baranyfelho

Balázs-Pöll Petra

Gyógypedagógus

Gyógypedagógus diplomámat 2015-ben szereztem az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán pszichopedagógia és tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirányon. Az egyetemi éveket követően utazó gyógypedagógusként kezdtem meg szakmai munkámat, melynek keretén belül óvodás és iskolás gyermekek komplex képességfejlesztésével, alapozó mozgásfejlesztésével foglalkozom. Az elmúlt években és most is folyamatosan igyekszem szakmai tudásomat bővíteni, mert hiszem, hogy egy gyermek fejlesztése akkor a leghatékonyabb, ha minél komplexebb segítséget tudunk  nyújtani a számára. Munkám során mindig törekszem egy érzelmileg biztonságos, motiváló légkör kialakítására és a családokkal való minél szorosabb együttműködésre.

zold blanka baranyfelho

Zöld Blanka

Szociális Kommunikáció

Az szociális kommunikációs tréning egy olyan alkalom a gyermekek számára, mikor kortársaik körében kontrollált keretek között sajátíthatják el azokat a társas viselkedéseket, szociális normákat, helyes és adott élethelyzetnek megfelelő szociális, kommunikációs stratégiákat, melyek segítségükre lehetnek a mindennapi élet forgatagában. A foglalkozások alkalmával a gyermekek többek között a saját érzelmeik mélyebb megismerésével is foglalkozhatnak, illetve megismerhetik mások viselkedésének érzelmi hátterét, ez által is koncentrálva, egymás elfogadására és megértésére. Segítséget kaphatnak a kortársaik körében való könnyebb eligazodásban, barátkozásban, mindennapos feladataikban. Mindezt művészetterápiás módszerek, mozgásos foglalkozások, állatasszisztált alkalmak kereteiben és autizmus specifikus módszertani háttérrel.

Vadkereső Arany Igor

Kutyaterapeuta

Egy álomból születtem 2016 szeptemberében, egy terápiás segítőkutya Apuka és egy vadász Anyuka kutya gyerek kutyájaként.
Néhány naposan egy néni furcsa feladatokat csinált velem, majd kedvesen megsimogatott és azt mondta „remek terápiás segítőkutya válhat belőlem, ha sokat tanulok”. Így kezdődött minden. 15 hetesen eljött értem egy néni egy bácsi és cuki kisfiú. Azóta ők a családom .
Hamar kutyaovis lette,. Majd az alapfokú tanulmányaimat, középfokúra cseréltem, de eközben már terápiás segítőkutyának tanultam. Nagyon sok mindent meg kellett tanulnom. Nekem és a felvezetőmenek is ahhoz két igen nehéz vizsgát tehessek és végre igazi terápiás segítőkutya legyek. A vizsgáim után a Bárányfelhőben kezdtem meg a felnőtt dolgozó nagykutya életemet.
Azóta pedig töretlenül teszem bodaggá a hozzám járó gyerekeket, segítem őket a fejlesztésükben az én magam lassú, végtelen türelmes jegesmedve módján.
Emellet nagyon szeretek úszni és enni.

Kovács-Krajcsi Enikő

Terápiáskutya felvezető, külső projektek felelőse

Érintett szülőként született meg a ötlet jó néhány évvel ezelőtt, hogy terápiás kutyafelvezető legyek. Immár vizsgázott terépiás kutyámmal állatasszisztált terápiákat tartunk, mert ez kedvező hatással van a gyermek szociális és érzelmi valamint mozgás fejlődésére. A kutyával való interakciók elősegítik a helyes társas viselkedés elsajátítását, s így javítják a gyermek közösségbe való beilleszkedésének készségét. Csoportos óráimon a kutya motiváló erő, akinek a közreműködésével a különböző feladatok elvégzése egyfajta szórakozás, fejlesztő kikapcsolódás.

A foglalkozásokon a természetes mozgások elsajátításával javul a terápiában résztvevő gyermekek mozgásállapota, kommunikációs készsége, értelmi képessége. Nem utolsó sorban pedig nagyon jó mulatság :-).
Fenti feladatom mellett a Bárányfelhő projektekért felelek.

Tikotta Beluha (Belu)

Kutyaterapeuta

2020. januárjában születtem, egy terápiás segítőkutya Apuka és egy álomszép szépségversenyekre járó Anyukakutya kölykeként.
Igorhoz hasonlóan engem is megnézett egy néni babakutya koromban és terápiás segítőkutya tanocnak választott. Az ovi és a kutyasulik mellett nagyon hamar elkezdtem a terápiás segítőkutyaképzést, mert olyan sok gyerek vár már kutyás terápiára, hogy Igor egyedül elfáradt a munkában.
Nagyon igyekeztem a tanulásban így hamar levizsgáztam a terápiás segítőkutya iskolában. A vizsgáim óta én is a Bárányfelhő kutyás foglalkozás csapatát erősítem. Nagyon szeretem a teniszlabdákat és pocakomat.