
Tóth Zsuzsa
“2007-ben hoztam létre a Bárányfelhő Fejlesztő Gyermekközpontot és szakmai vezetője vagyok azóta is. Sokszor elmondom, amikor előadást vagy képzést tartok, hogy tanulási problémás kislány voltam. Fontos részem ez a kislány is, amikor a Bárányfelhőt és benne magamat kell bemutatni. Régi iskolatársaim szerint már általános iskolában tudtam, hogy gyerekekkel, gyerekek között szeretnék dolgozni. Nekem csak az rémlik az iskolás éveimről, hogy sosem tudtam, hol tartunk, mi volt a házi, melyik könyvet kell épp kinyitni és emlékszem az érzésre, ahogy görcsösen próbálom előfeszegetni az agyamból a táblánál állva, hogy vajon melyik a számláló és melyik a nevező… Akkor még nem tudtam, hogy milyen fontos úton, milyen fontos cél felé fog elvinni engem ez a tapasztalat. Nagyon szeretek gyerekekkel dolgozni, felnőttként mégsem ezt teszem a munkám nagy részében. Szülőkkel, pedagógusokkal, szakemberekkel beszélgetek a gyerekekről. Segítek megérteni, átlátni azt a világot, amiben a problémákkal, nehézségekkel küzdő gyerek él – mert azt a világot jól ismerem. Ismertem gyerekként és már felnőttként, szakemberként is. Több, mint ezer családdal találkoztam az elmúlt 10 évben. Sokat tanulok és tanítok, dolgozom külsős szakértőként több nagy szervezetnek – de minden mögött, amit ma átadok, ott van az a kislány, akinek ma is gondolkozni kell, hogy melyik a számláló és melyik a nevező, de ott van a felnőtt is, akinek minden nap az célja, hogy egy gyerek se maradjon magára a nehézségeivel.”

Benedek Judit
“Közel 30 éve foglalkozom gyógytornászként gyerekekkel. A legfontosabb szempont a munkám során, hogy a gyerekek fejlesztése ne a fájdalomhoz, hanem az örömhöz kötődjön. Igyekszem olyan módszereket vegyíteni, amik a magas szakmai színvonalnak megfelelnek, de a gyermek és anya lelkét messze szem előtt tartják. Terápia szemszögéből nagyon fontosnak tartom, hogy a gyermek problémájának és állapotának megfelelően állítsam össze a terápia menetét. Alkalmazott módszereim a Dorne terápiás módszer, gyengéd kötőszöveti, myafascialis technika, kineziotape használat, mozgásfejlődés analitikus fejlesztése, egyensúly fejlesztés, kádas hydroterápia, medencében hydroterápia fejlesztés. Nagyobb gyermekeknél elsődleges, hogy a szigorú szakmai szempontok alapján összeállított terápiát annyira elrejtsem a játékban és a szeretetben, hogy a gyerekek ne terápiás helyzetnek éljék meg. Manapság annyira jó helyzetben vagyunk, hogy rengeteg új és hatékony terápia jön be Magyarországra. Az utóbbi években mindig tanultam valamit, hogy a modern tudományos kutatási eredményeket is ötvözni tudjam a munkámban.”

Berente Ilona
Leggyakrabban beilleszkedési és tanulási nehézségekkel küzdő gyermekek és fiatalok családjaival találkozom. Szülőkonzultációval, nevelési tanácsadással, valamint családi és párkapcsolati problémákkal foglalkozom. A megoldásközpontú szemlélet híve vagyok, rendszerszemléletben gondolkozom. Mindezt egyénre szabott, személyközpontú formában látom működőképesnek.
Évtizedek óta foglalkozom tanulási és beilleszkedési nehézségekkel küzdő gyermekekkel, fiatalokkal és családjaikkal. Legyen az diszlexia, ADHD vagy Autizmus spektrumzavar. Az erősségekre való támaszkodás, és a jövőorientált, megoldásközpontú megküzdés híve vagyok, akár az érintett, akár a család megsegítése szempontjából. Egyéni ügyfelekkel tanácsadó szemléletben, jelenfókuszú megközelítéssel dolgozom. Igyekszem mindenkinél saját erőforrásaikra támaszkodva kialakítani az egyéni megoldásokat, és támogatni a szükséges változásokat.

Bognár Dóra
2021 szeptembere óta dolgozom pszichológusként sajátos nevelési igényű gyerekekkel és kamaszokkal egyéni, szükség esetén csoportos formában. Képzésben lévő családterapeutaként, illetve az eddig szerzett tapasztalataim alapján úgy gondolom, elengedhetetlen a gyerekekkel való munkavégzés során a rendszerszemléletű megközelítés: ezt szem előtt tartva rendszeres szülőkonzultációkkal, adott esetben pedagógiai/egyéb szakemberek véleményének bevonásával dolgozom. Munkám során mindig lenyűgöz, hogy mennyire különböző utak vezethetnek egy-egy probléma feloldásához, ezért igyekszem változatos eszközökkel dolgozni és arra törekedni, hogy közösen megtapasztaljuk a játék, az alkotás, a beszélgetés, ezeken keresztül pedig az önkifejezés jótékony hatását. Hiszek benne, hogy szerető odafordulással, türelemmel és a megfelelő eszközök felhasználásával minden gyerekkel megtalálhatjuk azokat a kapcsolódási pontokat, amiken keresztül segíthetjük társas kapcsolatainak alakulását, viselkedésszabályozását, illetve önmaga, és a benne végbemenő változások megértését.

Béres Veronika
2020 szeptembere óta dolgozom pszichológusként a Gyermekház Iskolában és 2021 márciusában csatlakoztam a Bárányfelhő csapatához. Ez idő alatt sok tapasztalatot szereztem sajátos nevelési igényű gyermekek és kamaszok pszichés megsegítésében, csoportos és egyéni foglalkozások során egyaránt. Iskolában dolgozó pszichológusként és képzésben lévő családterapeutaként különösen fontos számomra, hogy az egyéni folyamatokat is rendszerszemléletben vigyük véghez, szülőkonzultációk, pedagógiai vélemények, esetlegesen óvodai/iskolai megfigyelések kíséretében. Hiszem, hogy közös együttműködéssel, megfelelő eszközökkel és szerető odafigyeléssel segíthetünk a gyermek vagy kamasz számára érzelmei kifejezésében, közösségbe való beilleszkedésében, kapcsolatai és kibontakozó személyisége megértésében.

Bús Melinda
Az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán végeztem logopédia és tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirányon. 2015 óta foglalkozom sajátos nevelési igényű gyermekekkel. Logopédusként szívügyemnek érzem anyanyelvünk ápolását, átadását a következő generációkszámára.
Fontos számomra, hogy óráimon nyugodt, biztonságos, elfogadó légkört teremtsek. Mindig arra törekszem, hogy egyenlő félként kezeljem a gyermekeket és megtaláljam azt, ami a leginkább lelkesíteni tudja őket. Megtanulni szépen beszélni nagy kitartást kíván, de úgy hiszem, hogy kedvességgel, türelemmel és szeretettel viszonyulva a gyermekekhez el lehetérni, hogy mindig szívesenvegyenek részt a foglalkozásokon. Nagy örömmel tölt el, hogy a Bárányfelhő csapatának tagjaként tudásommal én ishozzájárulhatok a központot felkereső gyermekek fejlődéséhez és szakmai tapasztalataimat itt is gazdagíthatom.

Dobó Andrea
A gyermekvédelem mellett – mely aktív és nagy jelentőséggel bír -, mondhatni második szerelemként jelent meg az életemben a gyógypedagógia. Tanulásban akadályozottak pedagógiája és pszichopedagógia szakirányon szereztem diplomát. Mindkét szakirányhoz személyes érintettség fűz, ezért is fontos számomra, hogy a látókörömbe kerülő gyerekeket megismerjem, értsem és hatékony segítséget tudjak adni nekik. A gyerekek mellett fontosnak tartom a szülők megfelelő tájékoztatását és segítését, hisz sokszor egyedül vannak az úton, ami még számukra is kihívásokkal teli, nem csak a gyereküknek, akinek a legjobbat akarják. Hiszem, hogy ha a problémás, nehéz helyzetben a megfelelő ponton megfogjuk a kezüket és azt mondjuk „minden rendben, zuhanj nyugodtan, tartalak és megoldjuk” akkor az a gyerek szárnyra kap és biztonsággal lép ki az életbe.

Dr. Auerné Kempf Andrea
Auerné Kempf Andrea vagyok, a Bárányfelhőben jelenleg logopédus- gyógypedagógusként dolgozom. Pályámat magyartanárként kezdtem, ahol állami gondozott gyermekekkel foglalkoztam, megtapasztalva a sokféle kihívást, amellyel ezek a fiatalok szembesülnek. Ez az időszak megerősített abban, hogy a kommunikáció és az önkifejezés fejlesztése kulcsfontosságú minden gyermek életében. Ezt követően fejlesztőpedagógusként dolgoztam egy általános iskolában, ahol széleskörű tapasztalatokra tettem szert a különböző fejlődési ütemű gyermekek támogatásában, és megértettem, mennyire fontos a személyre szabott megközelítés. Ez a szakmai háttér vezetett az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán végzett tanulmányaimhoz, ahol logopédus-gyógypedagógusként végeztem. Szakmailag ezt követően tudtam elmélyülni a gyógypedagógia világában, ennek köszönhetően végeztem később az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar mesterképzésén.
Logopédusi munkámban különösen fontosnak tartom, hogy a nyelvi fejlődés érdekében szakmai tudásomat a magyar néphagyomány kincseivel is gazdagítsam. Ezért igyekszem beépíteni a népdalokat, mondókákat, népmeséket és népi játékokat a mindennapi logopédiai foglalkozásokba, mert hiszem, hogy nemcsak örömöt és közösségérzetet adnak, hanem hatékony eszközök lehetnek a gyermekek nyelvi és kommunikációs fejlődésében. Azt gondolom a gyermekek önbecsülését, önértékelését nagyban befolyásolják a nyelvi- és kommunikációs képességeik, ezért kiemelten fontosnak tartom a hozzám forduló gyermekek segítését ezen az úton. Véleményem szerint a nyelvi készségek fejlesztésével a tanuláshoz való viszonyulás, motiváció egyaránt javítható.
Hatalmas öröm számomra, hogy a Bárányfelhő csapatának tagja lehetek. Szakmai tapasztalataimat folyamatosan igyekszem bővíteni, célom, hogy minden gyermek és család megtalálja a legjobb támogatást és közösen fedezzük fel a fejlődés örömét.

Hollós Boglárka
Az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán szereztem diplomámat autizmus spektrum pedagógiája és értelmileg akadályozottak pedagógiája szakirányon. 2022 óta foglalkozom óvodás korú, autizmus spektrum zavarral élő gyermekekkel. Fontos számomra, hogy tudásomat folyamatosan frissítsem, újabb módszereket, technikákat sajátítsak el. Munkám során tudományos bizonyítékokon alapuló, autizmus specifikus módszereket alkalmazok, hogy a gyermekek egyéni képességeik mentén tudjanak fejlődni. A gyermekek támogatása mellett a családok segítése is a munkám része.
Foglalkozásaim során célom, hogy a gyermekek számára egy biztonságos, bejósolható környezetet alakítsak ki, ahol különböző, egyéni érdeklődési körnek megfelelő játékokkal játszva tanuljanak, fejlődjenek és ismerjék meg önmagukat.

Hutai Andrea
Több éve dolgozom a Bariban, ahova mindig nagy szeretettel megyek. Gyógypedagógus végzettségem van. Egy általános iskolában dolgozom fejlesztőpedagógusként. 2013-ban végeztem el az Alapozó terápiás továbbképzést, amit azóta is próbálok tovább fejleszteni. Célom, hogy a csoportba járó gyerekeket minél hatékonyabban fejlesszem. Játékosan, jó hangulatban teljenek az órák és közben egyre ügyesebben tudják megcsinálni a gyakorlatokat.

Kapocsi Virág
2022 óta dolgozom logopédusként, azóta is örömmel és elhivatottsággal segítem az óvodás és kisiskolás korú gyermekeket a beszédfejlődésükben.
Elsősorban az artikulációs zavarok terápiájával, a komplex nyelvi fejlesztéssel, valamint a beszédészlelési és beszédértési nehézségek kezelésével foglalkozom. Fontos számomra, hogy minden gyermek egyéni szükségleteihez alkalmazkodva, személyre szabott fejlesztésben részesüljön. Munkám során nagy figyelmet fordítok arra, hogy a foglalkozások játékos, motiváló formában történjenek, hogy a tanulási folyamat élvezetes legyen a gyermekek számára.
A magyar nyelv iránti szeretetem mellett szívügyem az inkluzív szemlélet képviselete és a hátrányos helyzetű gyermekek támogatása.

Kolos Sára
A Semmelweis Egyetem Pető András Karán szereztem konduktori diplomát, óvodapedagógiai specializáción. 2023 óta dolgozom sajátos nevelési igényű gyermekekkel. Munkám során kiemelten fontosnak tartom, hogy minden gyermek a saját, egyéni képességeihez mérten fejlődhessen, és a foglalkozások során sikerélményekhez juthasson. Hiszem, hogy a pozitív megerősítés és a biztonságos, támogató környezet kulcsszerepet játszik az önbizalom kialakulásában és a fejlődésben.
A Bárányfelhőben egyéni és kiscsoportos foglalkozásokat is tartok, ahol a mozgásfejlesztést komplex módon, a kognitív és szociális készségek erősítésével ötvözöm. Célom, hogy minden gyermek számára örömteli tanulási és fejlődési élményt nyújtsak.

Kovács-Krajcsi Enikő
Érintett szülőként született meg a ötlet jó néhány évvel ezelőtt, hogy terápiás kutyafelvezető legyek. Immár vizsgázott terépiás kutyámmal állatasszisztált terápiákat tartunk, mert ez kedvező hatással van a gyermek szociális és érzelmi valamint mozgás fejlődésére. A kutyával való interakciók elősegítik a helyes társas viselkedés elsajátítását, s így javítják a gyermek közösségbe való beilleszkedésének készségét. Csoportos óráimon a kutya motiváló erő, akinek a közreműködésével a különböző feladatok elvégzése egyfajta szórakozás, fejlesztő kikapcsolódás.
A foglalkozásokon a természetes mozgások elsajátításával javul a terápiában résztvevő gyermekek mozgásállapota, kommunikációs készsége, értelmi képessége. Nem utolsó sorban pedig nagyon jó mulatság :-).
Fenti feladatom mellett a Bárányfelhő projektekért felelek.

Marquetant Myrtille
Gyerekkoromtól kezdve érdekelt a mozgás, a tánc, a zene, hogy mindezek hogyan hatnak rám, másokra és hogyan egy közösségre, illetve ezeken keresztül hogyan jutunk el magunkhoz, egymáshoz. Gyógypedagógusi pályámat tíz évvel ezelőtt egy gyermekotthonban kezdtem, halmozottan hátrányos helyzetű, vegyes korosztályú gyermekekkel, fiatal felnőttekkel, majd később egy speciális óvodában folytattam.
Az évek során körvonalazódott bennem, hogy gyógypedagógusként a mozgás lesz a fő területem, megfűszerezve egy kis művészettel, hisz a gyermekek lételeme a mozgás, minden ebből indul ki. A mozgás által újabb ajtók nyílnak meg előttük, a különböző művészeti elemekkel kreatív játékosságot csempészve ebbe a folyamatba.
Fontosnak tartom, hogy egy olyan megtartó teret teremtsünk a gyermekeknek, ahol szabadon nyitogathatják szárnyaikat és fedezhetik fel az őket körülölelő világot. Hiszem, ha egy ilyen megtartó térben alkotunk, mozgunk együtt, abból létrejöhet valami kapocs, híd, bizalom, ami felemel, megtart, összeköt, belső erőt és célt ad a mindennapokhoz.

Oszlánczi-Hivatal Nóra
2013-ban végeztem a Gyógypedagóiai főiskolán, szomatopedagógusként. Dolgoztam korai fejlesztésben, vakok intézetében és a Mozgásjavító EGYMI-ben. Elvégeztem az Alapozó Mozgásfejlesztést és a Komplex Mozgás Terápiát. Szomatopedagógusként azon dolgozom, hogy segítsem a gyermekeket a mozgás- és értelmi fejlődésükben, különös tekintettel azokra, akik valamilyen mozgásszervi, neurológiai, vagy egyéb fejlődési elmaradással küzdenek. A munkám során egyéni fejlesztési terveket állítok össze, amelyek a gyermekek egyedi igényeihez igazodnak.Mélyen hiszek minden gyermek fejlődésében és abban, hogy a megfelelő támogatással és odafigyeléssel képesek a bennük rejlő potenciál kibontakoztatására. Célom, hogy segítsem őket abban, hogy magabiztosan és boldogan vegyenek részt a mindennapi életben, és leküzdjék az előttük álló kihívásokat. Fontos számomra, hogy a gyermekek ne csak fizikailag, hanem mentálisan és érzelmileg is erősödjenek, és ehhez elengedhetetlen a bizalomteljes, támogató légkör megteremtése.

Simon Teréz
“Pedagógus végzettséggel rendelkezem és 2012-óta dolgozom a Bárányfelhőben. Adminisztratív teendőim mellett munkám fontos részét képezi a szakemberek munkájának koordinálása, a terápiás folyamatok nyomonkövetése, a szülőkkel való folyamatos kapcsolattartás és tájékoztatás. Örülök, hogy egy olyan csapatnak lehetek a tagja, ahol hasonló értékeket képviselve magasszíntű munkával segíthetjük a családokat, kellemes családi légkörben. Számomra a legszebb ajándék az elégedett gyermekmosoly!

Tikotta Beluha (Belu)
2020. januárjában születtem, egy terápiás segítőkutya Apuka és egy álomszép szépségversenyekre járó Anyukakutya kölykeként.
Igorhoz hasonlóan engem is megnézett egy néni babakutya koromban és terápiás segítőkutya tanocnak választott. Az ovi és a kutyasulik mellett nagyon hamar elkezdtem a terápiás segítőkutyaképzést, mert olyan sok gyerek vár már kutyás terápiára, hogy Igor egyedül elfáradt a munkában.
Nagyon igyekeztem a tanulásban így hamar levizsgáztam a terápiás segítőkutya iskolában. A vizsgáim óta én is a Bárányfelhő kutyás foglalkozás csapatát erősítem. Nagyon szeretem a teniszlabdákat és pocakomat.

Vadkereső Arany Igor
Egy álomból születtem 2016 szeptemberében, egy terápiás segítőkutya Apuka és egy vadász Anyuka kutya gyerek kutyájaként.
Néhány naposan egy néni furcsa feladatokat csinált velem, majd kedvesen megsimogatott és azt mondta „remek terápiás segítőkutya válhat belőlem, ha sokat tanulok”. Így kezdődött minden. 15 hetesen eljött értem egy néni egy bácsi és cuki kisfiú. Azóta ők a családom .
Hamar kutyaovis lette,. Majd az alapfokú tanulmányaimat, középfokúra cseréltem, de eközben már terápiás segítőkutyának tanultam. Nagyon sok mindent meg kellett tanulnom. Nekem és a felvezetőmenek is ahhoz két igen nehéz vizsgát tehessek és végre igazi terápiás segítőkutya legyek. A vizsgáim után a Bárányfelhőben kezdtem meg a felnőtt dolgozó nagykutya életemet.
Azóta pedig töretlenül teszem bodaggá a hozzám járó gyerekeket, segítem őket a fejlesztésükben az én magam lassú, végtelen türelmes jegesmedve módján.
Emellet nagyon szeretek úszni és enni.

Varsányi Kinga

Vágó-Kürti Alexandra
Gyógypedagógusi képzettségem megszerzésében az motivált, hogy hatékony eszközökkel tudjam segíteni a gyermekek fejlődését. Hiszem, hogy az alapvető képességek kibontakozásához szükséges legmegfelelőbb eszközök megtalálásával tökéletesíteni lehet az egyéni képességeket és azonosítani lehet a személyes erősségeket. Tanulásban akadályozottak pedagógiája és pszichopedagógia szakirányon szerzett végzettségem megszerzése után a gyermekek iskolai oktatásra történő felkészítése, a különböző tanulási technikák alkalmazása és a diszlexiás, diszkalkuliás gyermekek fejlesztése váltak kedvencem szakterületeimmé. Munkám során nagy hangsúlyt fektetek a gyermekek megismerésére, egyéni szükségleteik felmérésére és motivációjuk fenntartására annak érdekében, hogy a fejlesztéshez elengedhetetlen bizalmi kapcsolatot folyamatosan fenn tudjam tartani. Korábbi, multinacionális közegben szerzett tapasztalataimból nagy segítséget jelent a rendszerszerszintű látásmód és megközelítés, a strukturált problémamegoldás és a csapatmunkára való törekvés. Astrid Lindgren szavai fogalmazzák meg leginkább személyes megközelítésem: „A gyerekekbe semmit nem lehet beleverni, de sok mindent ki lehet belőlük simogatni”.

Zöld Blanka
Az szociális kommunikációs tréning egy olyan alkalom a gyermekek számára, mikor kortársaik körében kontrollált keretek között sajátíthatják el azokat a társas viselkedéseket, szociális normákat, helyes és adott élethelyzetnek megfelelő szociális, kommunikációs stratégiákat, melyek segítségükre lehetnek a mindennapi élet forgatagában. A foglalkozások alkalmával a gyermekek többek között a saját érzelmeik mélyebb megismerésével is foglalkozhatnak, illetve megismerhetik mások viselkedésének érzelmi hátterét, ez által is koncentrálva, egymás elfogadására és megértésére. Segítséget kaphatnak a kortársaik körében való könnyebb eligazodásban, barátkozásban, mindennapos feladataikban. Mindezt művészetterápiás módszerek, mozgásos foglalkozások, állatasszisztált alkalmak kereteiben és autizmus specifikus módszertani háttérrel.