Terápiás lehetőségek gyermekek részére

Amikor elengeded a kezét, már bármire képes lesz.

Mozgás / Idegrendszer

Nem fordul meg, sokat sír, feszít, nem mászik, ügyetlen a mozgása, bukdácsol, esik-kel, túl, feszes, túl laza az izomzata, nem indult el időben, az egyensúlya nem jó, bizonyos ingerekre túl erős reakciót ad, figyelme nehezen leköthető, nehezn alszik el, rosszul alszik, sokszor felébred, nagyon pörög, nem iskolaérett, írása olvashatatlan, tanulási nehézségei vannak…

Az idegrendszeri éretlenség gyakran megmutatkozik a mozgásfejlődés lemaradásában, késésében, az izomtónus problémájában, a nehezen kezelhető viselkedésben. Akár mozgásproblémát észlel, akár figyelem, vagy viselkedésbeli nehézségeket tapasztal, akár azt, hogy gyermeke bizonyos ingerekre erős reakciót ad, kérje szakembereink segítségét, hogy kiderüljön van-e probléma, és arra megtaláják a megfelelő terápiát amely az idegrendszer érését és a mozgás fejlődését szolgája.

Diagnosztika - mozgásállapot, izomtónus és idegrendszeri érettség felmérése
Egyéni és csoportos gyógytorna
Egyéni és csoportos Dszit terapia (Dinamikus szenzoros integrációs terápia)
Szenzomotoros torna
Alapozó terápia
Homloklebeny terapia
Babamasszázs
Hydroterápia
Babaúszás
Dorn-terápia
Pfaffenrot terapia

A jó mozgásfejlődés, az érett idegrendszer elengedhetetlen feltétele a megfelelő fejlődésnek. A terápia hatására képessé válnak a gyerekek arra, hogy az őket körülvevő világban jól elboldoguljanak, az ingerekkel megbírkózzanak, a mozgásuk és testképük megfelelő legyen. Az iskolai élet alapvető feltétele az érett idegrendszer.

Viselkedés

Sokat sír kisbabaként, pisi-kaki problémái vannak, alvási nehézségei vannak, nehezen találja az összhangot a mama és a baba, óvodába nehezen illeszkedik be, szorong, félénk, agresszív, nincsenek barátai, nehezen figyel, a szülők válnak, tanulási/teljesítmény szorongása van, konfliktusok vannak a szülőkkel, pedagógusokkal, nagyon pörög, nem figyel, trauma érte, kistestvére született és ezzel nehezen bírkózik meg, nem iskolaérett

A viselkedési gondok hátterében számtalan pzsichés tényező állhat, a megfelelő segítséggel lehetőség nyílik arra, hogy a félelmeket, nehézségeket, szorongást ne kelljen egészen felnőtt korig hurcolni, és út nyíljon egy szorongásoktól mentes gyerekkor felé.

Diagnosztika
Egyéni pszichoterápia
Pszichodráma csoport
Szülőkonzultáció
Pedagóguskonzultáció
Gyermekegfigyelés óvodai csoportban, tanórán

A gyerekek képesek megbírkózni sok nehézséggel, de amikor tüneteket kezdenek mutatni, akkor segítséget kell adni nekik. A boldogabb felnőttkorhoz elengedhetetlen a jó anya-gyerek kapcsolat, egy szorongásmentes óvodai/iskolai élet, a családi élettel együtt járó nehézségek időben történő kezelése.

Beszéd

Nem indul el a beszéd, bizonyos hangokat nem tud kimondani, dadog, hadar, pösze, nincs meg az “r” hang, gyakran visszakérdez, nem érteni a beszédét, nem érti a beszédet, sok hanginger között ingerültté válik, sokáig cumizott, fogait előre tolta, ragokat nem tudja jól használni, szavakat nehezen találja meg, helyesírása problémás, írása olvashatatlan…

Diagnosztika
Beszédindítás
Pöszeterápia
Nyelvlökéses nyelés terápia
Diszlexia/diszgráfia terápia
Beszédtechnika
Beszédértés fejlesztése

Logopédiával, beszédfejlesztéssel segítjük az alapvető nyelvi készségek elsajátítását, tiszta artikulációt, szókincsbővítést, igényes nyelvi megfogalmazást, testtudat fejlesztését, önreflexió kialakítását, önbizalomnövelést, általános kommunikáció fejlesztést.

Tanulás

Nem iskolaérett, nem rajzol, nem figyel, szeleburdi, nehéz az iskola, kínszenvedés a tanulás, hiába magyarázzuk el ezerszer, mégis minden az újdonság erejével hat, nem megy a matek, nem megy a nyelvtan, nincs meg a tornacucc, nem tudni mi volt a házi, nem tud nyugton maradni, szorong az iskolától , nagyon pörög, olvashatatlan az írása.

Diagnosztika - Részképességek, tanulási képességek felmérése, disz-gyanú megállapítása, ADHD-gyanú megállapítása
egyéni/csoportos részképességfejlesztés
iskolára való felkészítés
diszlexia/diszgráfia/diszkalkulia terápia
Tanulástechnika

Ha nincsenek tanulási nehézségek, a gyerek jobban teljesít, jobban érzi magát a bőrében, kisebb erőfeszítés a tanulás, vannak sikerélmények, könyebb a tanulás, nem szorong, boldogabb gyerek lehet, a hétköznapokat nem kell plusz tanulással telerakni, helyette játszhat, felfedezheti a világot.